2 juli 2015

Marknadskompetens i fokus när styrelsefrågor diskuterades i Almedalen


Vilken kompetens behövs i styrelserummen? Den frågan var i fokus när Sveriges Marknadsförbund och de lokala marknadsföreningarna arrangerade paneldiskussion under Almedalsveckan i Visby.
I panelen, ledd av moderator Mats Rönne, mötte publiken Thomas Kusoffsky, vd Smarteyes, Francesca O’Brien Apelgren, vd Marknadsföreningen i Stockholm och Sveriges Marknadsförbund, Meg Tiveus, styrelseproffs, Camilla Wagner, styrelseproffs med en bakgrund som journalist och Ove Joanson, styrelseproffs.
Marknadskompetensens närvaro i styrelserum och ledningsgrupper blev naturligt nog, med tanke på flera av deltagarnas bakgrund, ett viktigt inslag i diskussionen.
Ovan texten kan du se ett utdrag ur diskussionen.
P1020787

P1020766
Francesca O’Brien Apelgren och Camilla Wagner

P1020770
Francesca O’Brien Apelgren

P1020785
Publiken i lokalen i Visby under Almedalsveckan följde diskussionen.

P1020776
Thomas Kusoffsky

P1020786
Hela panelen med Thomas Kusoffsky, Ove Joanson, Francesca O’Brien Apelgren, Camilla Wagner och Meg Tiveus, samt moderator Mats Rönne.

P1020784
Thomas Kusoffsky, Ove Joanson, Francesca O’Brien Apelgren och Camilla Wagner.

P1020761