Marknadskommunikation som driver resultat

Lär dig allt från performance marketing till varumärkesbyggande kampanjer som skapar buzz

Kursledare Erik Modig belönades med priset för Årets Marknadsföringsbok för sin Bang for the Buck av Sveriges Marknadsförbund

Kurs: Marknadskommunikation som driver resultat

En kurs för dig som vill ta ditt företags kommunikation till nästa nivå. Oavsett om det handlar om att bli mer datadriven och sätta upp ett system för performance och growth marketing eller om du kämpar med att beröra era kunder emotionellt och bygga kampanjer som skapar buzz. Genom att sammanfatta forskning, praktik och cases samt att få in allt i en praktisk kommunikation plan guider Erik Modig dig till en struktur och kompetens som garanterar ökad effekt. Kursen tar dig genom 8 moduler som bygger din kunskap gradvis, från hur dina kunder fattar beslut, vilka möjligheter vi har att påverka dem samt hur du ska sätta mål och mätning till riktlinjer för mediaval och det kreativa.

Står ni inför någon av dessa frågorna?

Gå brett eller smalt?

Vad gynnar oss mest nu, fokus på sälj mot intresserade kunder eller bygga varumärke för att fånga nya? 

Hur säkrar vi kreativitet?

Hur håller vi oss aktuella och på tårna så att vår kommunikation alltid når fram? 

Vilka kanaler gör jobbet?

När alla experter predikar sin sanning, hur kan vi utvärdera så att vi kan få vårt facit? 

Kursledare Erik Modig

Erik Modig har forskat och undervisat vid Handelshögskolan i Stockholm om kundpsykologi i 10 år. Här har han nu samlat det bästa från sin och andras forskning samt paketerat det i skräddarsydda filmer och tydligt övningsmaterial. Han garanterar inspiration, tydliga guider samt insikt om förbättringsområden.”

Kursledare Erik Modig forskar och undervisar om marknadskommunikation vid Handelshögskolan i Stockholm. Han har författat flera böcker på ämnet och den senaste Bang for the buck blev utsedd till Årets Marknadsföringsbok av Sveriges Marknadsförbund och har sålt i ca 6000 exemplar och lanseras nu utomlands.

Filmer + övningsmaterial

Kursen består av 8 moduler som innehåller filmer, övningsmaterial och instruktioner så att du löser konkreta utmaningar.

1: Så fattar kunder beslut
2: Så påverkar du kunder
3: Målsättning och mätning
4: Värdeerbjudande och säljfokus
5: Varumärkesstrategi och element
6: Det kreativa
7: Kanalval
8: Fungerar kommunikationen?

Läs mer om de åtta modulerna här:

Varje modul är uppbyggd på samma sätt med en introfilm, genomgång av koncept, övningsmaterial och instruktioner till övningsmaterialet. 

Under kursen får du:

  • Genomgång av alla viktiga delar för att skapa marknadskommunikation som driver era resultat framåt
  • Genomgång av kundpsykologi för att öka era insikter samt förståelse för hur ni driver tillväxt
  • Orientering kring vikten av korrekt målsättning samt genomgång av performance marketing
  • Redskap för att vässa ert värdeerbjudande för säljdrivande kommunikation
  • Genomgång av strategiskt varumärkesarbete för att lyfta ditt strategiska tänk och därmed värde för företagets framgång
  • Riktlinjer vilka varumärkes- och kommunikationselement som driver igenkänning, minne och konvertering
  • Massvis med hjälpande punktlistor som hjälper dig i dina dagliga utmaningar
  • Tydliga exempelfilmer om hur du fyller i mallar och får färdiga presentationer

Kursen är för dig som: 

Som jobbar med någon typ av kommunikation och som önskar att ta den till nästa nivå. Du kanske jobbar på marknad, sälj, kommunikationsavdelning eller på en byrå och känner att du vill ha mer kunskap i form av struktur, vetenskapliga bevis samt best practice för att hitta ytterligare inspiration och kompetens själv och för ditt team.

Du får tillgång till den första modulen den 14 september och därefter publiceras varje modul löpande. Du får möjlighet att själv gå igenom film efter film och fyller i övningsmaterialet med hjälp av våra guider. Du bestämmer tid och plats och hur snabbt du vill öka effekten på din kommunikation.

Kör ditt eget race

  • Högkvalitativt och pedagogiskt filmmaterial
  • All kunskap är baserad på forskning
  • Totalt 8 moduler vilket motsvarar 2 dagars heltidsundervisning
  • Unikt, lättanvänt övningsmaterial
  • Allt summeras till en presentation som du kan hålla för dina kollegor eller kunder
  • Tillgång till kursen i 90 dagar efter påbörjad kurs
  • Kursledare med toppbetyg
  • GRATISMATERIAL: 10 filmer om marknadsföring under Corona

Anmälan

Anmälan:  gör du nedan
Pris: 4.900:- + moms för medlem (6.900 kr icke medlem)
Du får tillgång till första modulen 14  september och sätter ditt eget schema och gör allt när du vill. 

Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.