2 december 2020

Lucka 2

Fortums kampanj 2014 Ljusare Jul byggde på idén att tillsammans göra julen ljusare för alla.

I år har Sveriges Marknadsförbund skapat en julkalender med en ny lucka varje dag fram till julafton. Dessa innehåller nya och gamla julkampanjer som vi inspireras av eller minns av andra anledningar.

Sveriges Marknadsförbunds julkalender.


Fortums kampanj Ljusare Jul

Inför julen 2014 ville Fortum synliggöra sitt samhällsengagemang och samtidigt stärka sin roll som stockholmarnas energibolag genom att göra något för de som verkligen behöver ljus och värme, stadens 2 866 hemlösa. Kampanjen Ljusare Jul byggde på idén att tillsammans göra julen ljusare för alla.  På en webb kunde besökarna tända en digital lampa och då skänka pengar till Stadsmissionen. Kampanjen fick en räckvidd på 5 614 391 och 267 180 kr samlades in.




I år har Sveriges Marknadsförbund skapat en julkalender med en ny lucka varje dag fram till julafton. Dessa innehåller nya och gamla julkampanjer som vi inspireras av eller minns av andra anledningar.