Lär dig Live-marknadsföring

Kursledare: Edit Brunner.
Edit har b la varit Sverigechef på SplayOnes största kontor med en omsättning på 77 miljoner och hjälpt varumärken som Coca-Cola, Unilever, Lufthansa, Intersport och Ellos att synas och sälja mer online.


Fenomenet med onlineförsäljning i realtid – även kallat ”live-marknadsföring” tog fart i Kina under pandemin och växer snabbt även i andra länder.
I Sverige har väl ingen lyckats undgå live-företaget Bambusers snabba framgångar, eller att varumärken som Apotea, Kjell och CO, Lyko, Hemnet och Lindex regelbundet livesänder? 

Men hur funkar LIVE-marknadsföring egentligen? Varför har det blivit så populärt? Vilket innehåll funkar? Och hur kan man själv komma igång med live som marknadsföringsstrategi?

Allt detta går vi igenom så att du känner dig inspirerad och redo att starta igång med ditt  företags livesändningar, eller förbättra den strategi du redan har. 

Kursen innehåller:

  • Varför har Live blivit så populärt?
  • Live shopping med hjälp av influencers
  • En steg-för-steg guide hur du kommer igång 
  • Tips och inspiration kring innehåll – information, underhållning och kundtjänst

Kursledare: Edit Brunner

Edit har b la varit Sverigechef på SplayOnes största kontor med en omsättning på 77 miljoner och hjälpt varumärken som Coca-Cola, Unilever, Lufthansa, Intersport och Ellos att synas och sälja mer online. 

Edit har en gedigen erfarenhet från reklam- och mediebranschen b la som Client Director på produktionsbolaget Loudly och som Creative Media Manager på Mindshare. Hon är en uppskattad kursledare med en mängd uppdragsgivare och beskrivs som en engagerad, professionell och personlig föreläsare.

Anmälan:

Anmälan: gör du nedan. Detta är en on-demad-kurs.
Pris: 3.900:- + moms för medlem (5.900 kr icke medlem)
On demand – starta när det passar dig. Du får digital länk.

Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.