Roligt och jag är nyfiken på mina kollegor i styrelsen och hur vi kan jobba tillsammans.
Perspektivet från kultur och besöksindustrin.
I grund och botten är jag nationalekonom. Tack vare eller trots detta har jag arbetat med varumärken och försäljning under hela min karriär, från Kungsörnen till ABBA The Museum och nu senast Kungliga Operan.
Att gå på sparlåga i en kris har nog aldrig varit en så klok strategi. Det är snarare tvärtom – satsa mer och visa att du finns.
Två stora områden är viktiga; att hålla sig uppdaterad kring det digitala medielandskapet och den teknologiska utvecklingen i samhället. Det andra är att vara en bra ledare som lockar in de rätta kompetenserna och får teamet att prestera bra.
Även om vi lusläser alla konsumentundersökningar för att försöka förstå hur människor kommer att reagera när pandemin släpper greppet om oss kommer vi nog aldrig vara tillräckligt förberedda och inget strategidokument ger alla svaren. Så rådet är, ta ut en riktning och var snabb på att kunna ändra i steget. Se till att det finns marginal för det, både tidsmässigt och budgetmässigt. Klyschigt ord men lyhördhet och anpassningsförmåga är en bra kombination. Och att gå på sparlåga i en kris har nog aldrig varit en så klok strategi. Det är snarare tvärtom – satsa mer och visa att du finns.
Ledarskapsfrågor.