Digital Marknadsplan Konkreta verktyg och tips! Beskrivning: Kursen fokuserar på att ge en snabb och praktisk översikt av viktiga aspekter inom digital marknadsföringsstrategi. Deltagarna kommer under en halvdag att lära sig att definiera mål, välja KPI:er, förstå grunderna i digital analys, få en introduktion till Google Analytics 4 och lära sig att utvärdera marknadsföringsinsatser. Kursens […]
För marknadschefer som vill implementera AI i sin verksamhet Beskrivning: Effektivisera arbetsprocesser med AI.Denna kurs är avsedd för marknadschefer som vill fördjupa sin förståelse för Artificiell Intelligens och dess tillämpningar inom marknadsföring och affärsprocesser. Genom en kombination av teori och praktiska tillämpningar kommer deltagarna att få de verktyg och kunskaper som krävs för att framgångsrikt […]
Välkommen till frukostmöte hos A house Katarinahuset Slussen Varumärke, placebranding och SoMe-strategier. Välkommen på god frukost och få lyssna på Richard Hammarskiöld, grundare, creative director och affärsutvecklingsansvarig på A house som har byggt platsvarumärket kring idén om att skapa en dynamisk och kreativ miljö som främjar samverkan och innovation inom kreativa branscher. Du kommer också […]
Beskrivning Skapa den ultimata TikTok-strategin Från att identifiera aktuella trender till att förstå TikToks föränderliga algoritm, förbereder denna kurs dig för att effektivt navigera och lyckas på en av världens mest inflytelserika sociala medieplattformar. Genom en kombination av teoretisk kunskap och praktiska övningar kommer vi att utforska hur man skapar engagerande innehåll, lär känna sin […]
Webbinarium med Anders Lindén från byrån Tango Brand Alliances – en modern syn på sponsring Om samarbeten & varumärkesallianser Sponsring har utvecklats alltmer mot strategiska samarbeten och varumärkesallianser. Idag är sponsring enligt IRM den näst största marknadsinvestering svenska företag gör efter digitala kanaler med ca 10% av reklammarknadens omsättning. Kreativiteten har ökat i nyttjandet, samtidigt […]
Temat för nätverksträffen: Personuppgiftshantering och AI – minimera risker och nyttja fördelar AI, i sin kärna, nyttjar maskininlärning för att bearbeta data, underlätta beslutsfattande och anpassa sig till förändringar utan explicit mänsklig instruktion. Tekniken kommer att genomsyra alla branscher när den fortsätter att expandera men i ljuset av GDPR och annan dataskyddslagstiftning skapas i samma […]