DET är en insiktsdriven kommunikationsbyrå som tror på kreativitetens kraft som verktyg för att förändra attityder, påverka beteenden och uppnå affärsmål. Vi har otroligt fina och nöjda uppdragsgivare med stort förtroende för vår kompetens och jag så stolt över det vi gör för våra kunder och deras affärer.
Det är alltid lika roligt att samarbeta med er på Sveriges Marknadsförbund och med Tendensdagen. Vårt arbete börjar tidigt i utvecklingsfasen av Tendensdagen där vi tillsammans med Sveriges Marknadsförbund identifierar och utvecklar ett relevant och intressant tema för året. I år landade vi i temat demokrati, med tanke på allt som händer i vår omvärld, såväl i den fysiska som den digitala världen. Ett starkt och viktigt tema som engagerar. Och eftersom platsen för dagen så lämpligt är China teatern, landade vi i den kreativa idén ”Nu tar vi demokratin till China”.
DET-modellen är vår egen insiktsmodell. Den är ett väldigt bra verktyg för att vi snabbt ska kunna hitta kärnan och hjärtat i ett varumärke och med det som utgångspunkt hjälpa våra kunder att nå sina affärsmål. Vår insiktsmodell skapar både en förståelse för affären, och för kundernas målgrupper. På djupet. Och sätter riktningen för varumärket och kommunikationen framåt. Insikterna är grunden i allt vi gör. Allt från kreativa koncept, grafiska profiler, contentarbete, digitala kampanjer, employer branding, pr-aktiviteter och rena säljaktiviteter.
Åh, vad svårt. Vi har gjort så många fantastiska saker för så många olika uppdragsgivare. Just nu skulle jag spontant säga att vi är väldigt stolta över det arbete vi har gjort för återvinningsföretaget REMONDIS. Med vårt koncept ”Ärligt talat, nu återvinner vi” har vi på mindre än ett år lyckats bygga en stark och tydlig position som engagerar både kunder och medarbetare. Och öka både varumärkeskännedomen och generera leads. Att jobba med business-to-business är otroligt roligt!
Ett annat starkt case av en helt annan karaktär är vårt arbete för Hyresgästföreningen i samband med valet ” Stoppa bo-orättvisan” som blev ett starkt budskap såväl i opinionssammanhang som i medlemsrekrytering.
Floskligt, men mer sant än någonsin i en värld där performancebudskap har gjort människor reklamtrötta:
Självklart kommer vi vara på plats på Chinateatern 19 oktober. Vi ser så mycket fram emot dagen!