2 oktober 2020

Hallå där Daniel Eriksson

Som ska leda panelsamtal på Tendensdagen 8 oktober!

Medieinvesteringarna har fallit kraftigt i samtliga medier som en följd av Coronakrisen. Samtidigt finns behovet att kommunicera hos annonsörerna; hur ska man som annonsör agera i media under en rådande global pandemi, hur agerar publicister där informationsbehovet ökar men intäkterna faller?

Daniel Eriksson, till vardags vd för AdOn Media Nordic AB och ordförande för Sveriges Mediebyråer kommer leda panelen  “Medieinvesteringarnas utveckling under Corona; Större behov – mindre resurser”.

Vad ska din programpunkt handla om?
Det kommer handla om medieinvesteringarna som kraftigt minskat över tid till följd av den globala pandemi vi lever i. Vi kommer beröra hur publicister och annonsörer har agerat och tänkt sedan april när Covid-19 slog till med full kraft och fram till idag. Vad hände och vad har vi lärt oss så här långt?

Varför ska man se just ditt panelsamtal?
I min panel har jag några riktigt tunga branschprofiler som har erfarenhet från ett flertal situationer med kraftiga medieinvesteringsminskningar och som kommer dela med sig av sina erfarenheter men även blicka framåt.

Vad hoppas du att samtalen ska leda till?
En spänstig dialog där paneldeltagarna bjuder på sig själva och all sin erfarenhet och att det i sin tur leder till att tittarna får något att ta med sig och tänka på.

Panelen består av Magnus Heljeberg, VD för JCDecaux Sverige, Niclas Fröberg, styrelseordförande och grundare Tre Kronor Media, Linda Palmgren, VD Bauer Media samt  Malin Häger, försäljningsdirektör TV4.

Glöm inte att boka din plats på Tendensdagen här:
Tendensdagen 8 oktober 2020

Medlemmar är fritt välkomna till Tendensdagen obegränsat antal!
Anmäl hela din avdelning! Ta med dina kollegor!
Varmt välkomna – vi ses online 8 oktober!