Vad handlar din forskning om?
Jag forskar om hur konsumenter reagerar på olika typer av marknadsföring i sociala media och hur företag bör förhålla sig till denna relativt nya spelplan.
Vad tycker du är det mest spännande inom marknadsföringsområdet just nu?
Hur medialandskapet konstant förändras och konsumenternas vanor med det. Hur bör marknadsförare till exempel förhålla sig till att konsumenter i allt högre grad använder appar och i allt mindre grad browsern för att hitta information?
Vilken typ av marknadsföring kommer vi att få se 2025?
Skräddarsydd information som konsumeras på kundernas villkor.
Vem eller vad inspirerar dig?
Treåringar som helt obehindrat använder sina föräldrars Ipads.
Vilket gott råd vill du ge Sveriges marknadsförare?
Håll örat mot marken och inse att konsumenten har större makt och större kunskap om marknadsföring än någonsin tidigare.
Vill du veta mer om Jonas forskning och varför det är viktigare än någonsin att lyssna på kunden så hittar du en längre intervju med honom i senaste numret av vår tidning Tendens Special (nr 1 2012).