Förbättrad e-handel

En utbildning om att vässa er närvaro och sälj online för att fånga er andel av tillväxten

”Hösten 2020 står vi inför några avgörande skeden för de som vill växa online”
/Erik Modig, kursledare

Kursledare Erik Modig belönades med priset för Årets Marknadsföringsbok för sin Bang for the Buck

Kurs: Förbättrad e-handel

Oavsett om du söker ytterligare tips för att förbättra något som redan är bra eller om du vill lägga grunden för en riktigt bra försäljning online så har vi samlat det här för dig.

I 8 moduler går vi igenom grunderna kring beslutsfattande med fokus på online försäljning. Vi tittar närmare på de olika områden av digital försäljning och e-handel som är relevant oavsett om du är inom B2C eller B2B. Målet är att du ska känna trygghet i att veta hur du tar nästa steg i er digitala försäljning.

CORONA effekten

Hur påverkar det era existerande och potentiella kunder – vad krävs för att ni ska klara situationen så bra som möjligt?

Amazon effekten

Världens största e-handlare gör entré. Oavsett hur det påverkar er så gäller det att vara förberedd och ha finslipat strategin.

Generation Z effekten

Hur fångar man nästa generation av kunder och tillväxt – vad blir extra viktigt för att ni ska fortsätta växa i framtiden?

Filmer + övningsmaterial

Kursen består av 8 moduler där varje modul innehåller runt 5 filmer, övningsmaterial och instruktioner så att du betar av viktiga områden och löser konkreta utmaningar.

Modul 1: Trender och nyckelkompetenser inom e-commerce
Modul 2: Så fattar kunder beslut
Modul 3: Kundresan och performance marketing
Modul 4: UX-design och påverkan
Modul 5: Egen e-handel
Modul 6: Nå igenom hos e-handlare
Modul 7: CRM och targeting
Modul 8: Annonsering och sökoptimering

Läs mer om de åtta modulerna här:

Varje modul är uppbyggd på samma sätt med en introfilm, genomgång av koncept, övningsmaterial och instruktioner till övningsmaterialet. 

Under kursen får du:

  • Insikter kring hur trender 2020, såsom Corona påverkar olika branscher
  • Genomgång av hur kunder fattar beslut, mer specifikt fokus för olika köpsituationer online
  • Fokus på e-commerce och vad det innebär att vara ledande år 2020
  • Hur fångar ni nästa generations kunder
  • Vi går igenom grunderna i UX design för e-handel
  • Vi tittar på hur man lyckas med egen e-handel och vad som är viktigt för att lyckas
  • Genomgång vad som krävs för att lyckas sälja dina produkter via andra e-handlare
  • Går igenom hur man bygger upp en kunddatabas och vilken data ni ska fylla den med
  • Genomgång hur du på bästa sätt planerar kampanjer för att driva försäljning

Kursen är för dig som: 

Som ansvarar för digital försäljning och som vill få en kunskapsbas kring beslutsfattande och olika sätt att direkt förändra samt finslipa beteenden online. Du kanske jobbar på marknad, sälj eller kommunikationsavdelning med fokus på att öka er digitala tillväxt.

Du är nyfiken och vill känna ny motivation och trygghet på att du verkligen levererar värde och insikter i din roll. 

Kursledare Erik Modig

Kursledare Erik Modig forskar och undervisar om marknadskommunikation vid Handelshögskolan i Stockholm. Han har författat flera böcker på ämnet och den senaste Bang for the buck blev utsedd till Årets Marknadsföringsbok av Sveriges Marknadsförbund och har sålt i ca 6000 exemplar och lanseras nu utomlands.

Du får tillgång till den första modulen den 14 september och därefter publiceras varje modul löpande. Du får möjlighet att själv gå igenom film efter film och fyller i övningsmaterialet med hjälp av våra guider. Du bestämmer tid och plats och hur snabbt du vill bli en konverteringsexpert.

Kör ditt eget race, anmälan nedan

  • Högkvalitativt och pedagogiskt filmmaterial
  • All kunskap är baserad på forskning
  • Totalt 8 moduler vilket motsvarar 2 dagars heltidsundervisning
  • Unikt, lättanvänt övningsmaterial
  • Allt summeras till en presentation som du kan hålla för dina kollegor eller kunder
  • Tillgång till kursen i 90 dagar efter påbörjad kurs
  • Kursledare med toppbetyg
  • GRATISMATERIAL: 10 filmer om marknadsföring under Corona

Anmälan

Anmälan:  gör du nedan
Pris: 4.900:- + moms för medlem (6.900 kr icke medlem)
Du får tillgång till första modulen 14  september och sätter ditt eget schema och gör allt när du vill. 

Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.