Emma Blom är expert på sociala medier med inriktning på marknadsföring och vd på Patchwork Sweden. 1 juli gästar hon vårt seminarium om content marketing i Almedalen.
Vad kommer vi få höra om?
– Vi kommer att prata om hur sociala medier ändrar spelreglerna för content marketing, vilka skillnaderna mellan traditionell marknadsföring och content marketing i sociala medier är och vad det är som faktiskt fungerar bäst.
– Vi går igenom steg för steg hur man bygger en lyckad närvaro i sociala medier för sin organisation.
Så här under sommaren är det en bra tid att blicka framåt. Vilka ”nya” sociala medie-kanaler kommer starkast i höst, tror du?
– Det gäller att skilja på nya kanaler för användare och för annonsörer. Vilka nya kanaler som folk kommer börja använda har jag ingen aning om.
– Men för annonsörer så tror jag att fler kommer att utnyttja Snapchat. Vi gjorde vår första Snapchat-kampanj för ett år sen och då var vi tidigt ute. Den gav fullständigt lysande resultat för vår kund och vi tror att fler börjar se möjligheterna med den kanalen ur ett marknadsföringsperspektiv.