- Detta evenemang har redan ägt rum.
Ta position på Youtube – Uppsala
fredag, 20 januari, 2017kl07:30 - 09:00
Youtube är idag den tveklöst populäraste sajten för video och musik. Det börjar redan iförskoleåldern då nästan alla, 98 procent av 4-åringarna enligt Svenskarna och Internet 2016, ser på film och video på Internet. I alla åldrar gör hälften det dagligen. Youtube är populärt i alla åldrar och även de äldsta internetanvändarna över 75 år besöker sajten åtminstone någon gång. Generellt ökar streaming av film kraftigt på marknaden och bland annat 100 procent av personerna mellan 11 och19 år kollar på Youtubefilm. Därför är det viktigt att ta position på denna växande marknad oavsett bransch.
Johan Lundsten är Global Community Manager för Tubecon International, som tillsammans med stjärnor på sociala medier bygger event runt om i Europa för sina tittare och fans. Det första året i Sverige resulterade i nio event runt om i landet och 15 000 besökare i den för marknadsförare mystiska gruppen 12-18 år.
Johan kommer under sin föreläsning att berätta hur varumärken och näringslivet interagerar med sociala profiler på Youtube, men även andra plattformar som Snapchat, Instagram, Twitch, med flera. Landskapet förändras varje dag: Reklammärkning, MCN & agenturer, innehållsformat, ROI, och så vidare. Hur kan dagens företag dra nytta av förändringen?