- Detta evenemang har redan ägt rum.
Skapa den ultimata TikTok-strategin
onsdag, 13 mars, 2024 kl 08:30 – 12:30
Zoom-länken är skickad till anmälda. Skickas igen kl 08.00 samma morgon som kursen. Saknar du länk – mejla annika@svemarknad.se
Beskrivning
Skapa den ultimata TikTok-strategin
Från att identifiera aktuella trender till att förstå TikToks föränderliga algoritm, förbereder denna kurs dig för att effektivt navigera och lyckas på en av världens mest inflytelserika sociala medieplattformar. Genom en kombination av teoretisk kunskap och praktiska övningar kommer vi att utforska hur man skapar engagerande innehåll, lär känna sin målgrupp, samt praktiska färdigheter för att utveckla och implementera en dynamisk strategi för TikTok. Vi utforskar plattformens unika ekosystem och lär oss hur man skapar innehåll som inte bara engagerar och underhåller, men också bygger varumärkesmedvetenhet och främjar användarengagemang.
Vi går igenom:
- Inblick i TikToks värld:
En grundlig genomgång av TikTok som plattform, dess kärnfunktioner, användarbas och kulturella påverkan.
- Innehållsstrategi och kreativitet:
Hur man planerar och producerar originellt och kreativt innehåll som sticker ut och engagerar TikToks unika publik. - Marknadsföringsstrategier på TikTok:
En dynamisk strategi för att använda TikTok för marknadsföring och varumärkesbyggande, inklusive eventuella influencer-samarbeten och sponsrade inlägg
Om kursledaren:
Felicia Kittelsen arbetar till vardags som content strateg och producent på Salgado Kommunikation och hon är en uppskattad föreläsare på bland annat Affärskompetens och Berghs school of communication. Hon har bakgrund inom psykologi och konst – som hjälper henne se samband mellan identitetsskapande och kulturen på sociala kanaler.
Kursdatum 13 mars 2024
Anmälan: gör du nedan
Pris: 5.200 kr + moms för medlem (9.800 kr icke medlem)
Kursen sker live online och du kommer att få en länk till Zoom
Dag: 13 mars 2024
Tid: 08.30-12.30
Plats: Online. Zoom-länk skickas
Anmälan: se nedan
Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.