Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

Marknadsföring på TikTok Kurs 31 augusti kl 13.00 – 16.00

tisdag, 31 augusti, 2021 kl 13:00 – 16:00

Halvdagskurs i marknadsföring på TikTok


Är inte TikTok en app för barn? – Nej, inte längre! TikTok ökar i popularitet och har nu över 2,7 miljoner aktiva användare i Sverige.

Användandet ökar i alla åldersgrupper och kön samtidigt som användarna spenderar mer tid på TikTok än de gör på andra alla andra sociala medier. Inte nog med att TikTok ökar i popularitet – det är dessutom en plattform som gör det möjligt att nå ut brett med organisk räckvidd, alltså utan att behöva annonsera. Samtidigt engagemanget på TikTok oerhört högt i jämförelse med exempelvis Instagram, vilket beror på att plattformen är bra på att visa relevant innehåll för varje unik användare.

Kursledare: Joella Skoogh

Marknadsföringskonsulten och TikTok-experten Joella Skoogh håller i en halvdagskurs (3 h) i marknadsföring på TikTok för att hjälpa dig hänga med inom utvecklingen på sociala medier och hitta nya sätt att nå och engagera målgrupper.

Du kommer att lära dig om:

  • Så fungerar TikTok och skillnaden från andra sociala medier
  • Användardata och statistik
  • Trender och typ av innehåll som fungerar på plattformen
  • Så bygger du en organisk närvaro för ditt företag
  • Annonsering
  • Influencer marketing
  • Case studies och exempel på varumärken som lyckas på TikTok
  • Framtidsspaning: Vad kan vi vänta oss från TikTok inom närmsta framtiden?
  • Frågor och svar
  • Få svar på dina frågor om TikTok

Se referenser och omdöme från tidigare kursdeltagare

Se intervju med kursledare Joella Skoogh

Kursdatum: 31 augusti

Anmälan för 31 augusti:  gör du nedan
Pris: 3.900:- + moms för medlem (5.900 kr icke medlem)
Kursen sker live online och du kommer att få en länk till Zoom

Dag: 31 augusti
Tid: kl 13.00 – 16.00
Plats: Online
Anmälan: se nedan

tisdag, 31 augusti, 2021 kl 13:00 16:00

Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.