Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

Marknadsföring på TikTok Kurs 18 juni kl 09.00 – 12.00

fredag, 18 juni, 2021 kl 09:00 12:00

Halvdagskurs i marknadsföring på TikTok


Är inte TikTok en app för barn? – Nej, inte längre! TikTok ökar i popularitet och har nu över 2,7 miljoner aktiva användare i Sverige.

Användandet ökar i alla åldersgrupper och kön samtidigt som användarna spenderar mer tid på TikTok än de gör på andra alla andra sociala medier. Inte nog med att TikTok ökar i popularitet – det är dessutom en plattform som gör det möjligt att nå ut brett med organisk räckvidd, alltså utan att behöva annonsera. Samtidigt engagemanget på TikTok oerhört högt i jämförelse med exempelvis Instagram, vilket beror på att plattformen är bra på att visa relevant innehåll för varje unik användare.

Kursledare: Joella Skoogh

Marknadsföringskonsulten och TikTok-experten Joella Skoogh håller i en halvdagskurs (3 h) i marknadsföring på TikTok för att hjälpa dig hänga med inom utvecklingen på sociala medier och hitta nya sätt att nå och engagera målgrupper.

Du kommer att lära dig om:

  • Så fungerar TikTok och skillnaden från andra sociala medier
  • Användardata och statistik
  • Trender och typ av innehåll som fungerar på plattformen
  • Så bygger du en organisk närvaro för ditt företag
  • Annonsering
  • Influencer marketing
  • Case studies och exempel på varumärken som lyckas på TikTok
  • Framtidsspaning: Vad kan vi vänta oss från TikTok inom närmsta framtiden?
  • Frågor och svar
  • Få svar på dina frågor om TikTok

Se referenser och omdöme från tidigare kursdeltagare

Se intervju med kursledare Joella Skoogh

Kursdatum: 18 juni

(alternativt om du vill boka 21 maj 2021 bokar du här)

Anmälan för 18 juni:  gör du nedan
Pris: 3.900:- + moms för medlem (5.900 kr icke medlem)
Kursen sker live online och du kommer att få en länk till Zoom

Dag: 18 juni
Tid: kl 09.00 – 12.00
Plats: Online
Anmälan: se nedan

Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.