- Detta evenemang har redan ägt rum.
Marknadsföring på TikTok Kurs 21 maj kl 09.00 – 12.00
21 maj kl 09:00 – 12:00
Halvdagskurs i marknadsföring på TikTok
Är inte TikTok en app för barn? – Nej, inte längre! TikTok ökar i popularitet och har nu över 2,7 miljoner aktiva användare i Sverige.
Användandet ökar i alla åldersgrupper och kön samtidigt som användarna spenderar mer tid på TikTok än de gör på andra alla andra sociala medier. Inte nog med att TikTok ökar i popularitet – det är dessutom en plattform som gör det möjligt att nå ut brett med organisk räckvidd, alltså utan att behöva annonsera. Samtidigt engagemanget på TikTok oerhört högt i jämförelse med exempelvis Instagram, vilket beror på att plattformen är bra på att visa relevant innehåll för varje unik användare.
Kursledare: Joella Skoogh
Marknadsföringskonsulten och TikTok-experten Joella Skoogh håller i en halvdagskurs (3 h) i marknadsföring på TikTok för att hjälpa dig hänga med inom utvecklingen på sociala medier och hitta nya sätt att nå och engagera målgrupper.
Du kommer att lära dig om:
- Så fungerar TikTok och skillnaden från andra sociala medier
- Användardata och statistik
- Trender och typ av innehåll som fungerar på plattformen
- Så bygger du en organisk närvaro för ditt företag
- Annonsering
- Influencer marketing
- Case studies och exempel på varumärken som lyckas på TikTok
- Framtidsspaning: Vad kan vi vänta oss från TikTok inom närmsta framtiden?
- Frågor och svar
- Få svar på dina frågor om TikTok
Se referenser och omdöme från tidigare kursdeltagare
Se intervju med kursledare Joella Skoogh
Kursdatum: 21 maj 2021
(alternativt om du vill boka 18 juni 2021 bokar du här)
Anmälan för 21 maj: gör du nedan
Pris: 3.900:- + moms för medlem (5.900 kr icke medlem)
Kursen sker live online och du kommer att få en länk till Zoom
Dag: 21 maj
Tid: kl 09.00 – 12.00
Plats: Online
Anmälan: se nedan
Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.