Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Hur skapar man engagemang på riktigt?

Anna Sjöberg CEO DET, Carin Lindell Strategisk kommunikatör och projektledare på Hyresgästföreningen

16 feb kl 09:00 09:45

Carin Lindell, Hyresgästföreningen i Stockholm och Anna Sjöberg från kommunikationsbyrån DET bjuder på sina gemensamma erfarenheter från arbetet med den prisbelönta kampanjen Stoppa Bostadskaoset.


Välkommen till webbinarium
den 16 februari

De ungas bostadssituation i Stockholm är värre än någonsin.
Så många som 67 000 unga vuxna bor ofrivilligt kvar hemma hos sina föräldrar, och de är utlämnade till andrahandsmarknaden som genomsyras av ockerhyror och skamliga förslag. Trots detta hade Hyresgästföreningen i Stockholm stora utmaningar att nå ut till både unga och opinionsbildare. I nära samarbete tog Hyresgästföreningen och DET fram kampanjen Stoppa Bostadskaoset som resulterade i ett stort engagemang både bland unga, i föreningen, hos media och politiskt. Kampanjen har också vunnit flera effektpriser.


Under webbinariet går vi igenom:

  • Insikterna som låg till grund för kampanjen
  • De strategiska vägvalen
  • Lösningen
  • Engagemanget
  • Samarbetet
  • Lärdomar


DET – En kommunikationsbyrå i gränslandet mellan PR och reklam. DET vann både silver och guld i Swedish Content Awards med kampanjen Stoppa Bostadskaoset för deras kund Hyresgästföreningen i Stockholm.

Anmälan

1. Anmäl dig nedan.
2. En timme innan webbinariet får du länken för att kunna delta.

Dag: 16 februari
Tid: kl 09.00 – 09.45
Plats: Online via Teams
Anmälan: se nedan

Noshow debiteras
Avbokning sker senast 2 vardagar innan eventet till annika@svemarknad.se
Platsen kan alltid överlåtas till annan person – namnjustering sker till annika@svemarknad.se
Vid utebliven närvaro utgår avgift på 395 kr ex moms. Vi reserverar oss för ev. ändringar i programmet.