- Detta evenemang har redan ägt rum.
Hur förstår vi framtidens målgrupper? – Uppsala
fredag, 10 februari, 2017kl07:30 - 09:00
Vi står inför en digital revolution som i snabb takt förändrar allt fler branscher och omkullkastar strukturer. Så hur ska man generera insikter kring olika målgrupper på effektivast sätt och hur kommer det se ut framöver?
Att identifiera och segmentera målgrupper är en central del i en marknadsförares vardag. Nyckelinsikter kring hur målgrupper tänker och vad de efterfrågar blir allt viktigare för att skapa konkurrensfördelar och en lönsam affär.
Augur är en Sveriges främsta företag inom målgruppsprofilering. Med kunder som Ericsson, Nespresso och Netflix hjälper Augur sina kunder att bättre förstå sina målgrupper med hjälp av både kvantitativa och kvalitativa metoder. Insikterna skapar underlag för skarp kommunikation, men även utveckling av smarta produkter och tjänster.
Till denna föreläsning kommer en av Augurs partners, Fredrik Öhrfelt. Han arbetar med insikter som underlag för strategi och kommer att berätta mer om hur man kan arbeta med att förstå målgrupper på ett nytänkande och effektivt sätt. Han kommer även prata framtid och hur han ser på kommande utmaningar och möjligheter med den digitala utvecklingen.