Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

TikTok för företag: Så här kommer du igång

Felicia Kittelsen

5 sep kl 09:00 16:00

Gör ditt företag TikTok-ready och öka försäljningen

TikTok ads är en av de mest spännande trenderna inom social selling just nu. Kanalen har enorm potential att nå nya målgrupper genom kreativa och autentiska kampanjer. För att lyckas med social selling behöver du veta hur du strategiskt använder TikTok Ads, skapar fängslande innehåll, optimerar dina kampanjer genom hela kundresan och mäter dina resultat på ett smidigt sätt. Efter kursen är du redo att utforska social selling på TikTok.
Dessutom lyfter vi den nya satsningen TikTok gör tillsammans med Shopify – som skulle bli ytterligare en gamechanger för social selling.

Den här utbildningen riktar sig till dig som är marknadschef, digital marknadsförare, social media manager eller VD med marknadsansvar. Helt enkelt alla som har en potentiell målgrupp på TikTok och är redo att satsa på kanalen. Oavsett om kanalen ni redan har en etablerad närvaro på TikTok eller om kanalen är outforskad mark för er, kan ni hämta mer inspiration och fördjupad kunskap om kreativa vägar till resultat på kanalen.

Vi rekommenderar att du har en viss förkunskap om TikTok, exempelvis genom att ha använt appen privat. Inledningsvis presenterar vi kanalen som helhet och gräver djupare i hur kontexten och kulturen på kanalen ser ut. Vi går kortfattat igenom hur plattformen används och hur beteendet hos användarna ser ut.

Utbildningens innehåll:

  • Hur ser kulturen och användarbeteendet ut?
  • Hur skapar du en företagsidentitet på TikTok?
  • Vad innebär Social SEO?
  • Algoritmer och indexering på TikTok
  • Vad bör du tänka på gällande Copyright
  • TikTok Ads – annonsera på kanalen
  • Strategier kring försäljning på TikTok
  • Potentiell möjlighet med Shopify x TikTok

Efter den här dagen är du varm i kläderna och har en god förståelse för TikTok som kanal. Du har kunskap i hur företag kan nyttja plattformen och hur du ska lägga upp er strategi för en ökad digital räckvidd och ökade försäljningsmöjligheter.

Om kursledaren:

Felicia Kittelsen arbetar till vardags som content strateg och producent på Salgado Kommunikation och hon är en uppskattad föreläsare på bland annat Affärskompetens och Berghs school of communication. Hon har bakgrund inom psykologi och konst – som hjälper henne se samband mellan identitetsskapande och kulturen på sociala kanaler.

Kursdatum 5 september 2023

Anmälan: gör du nedan
Pris: 7.500 kr + moms för medlem (14.900 kr icke medlem)
Kursen sker live online och du kommer att få en länk till Teams eller Zoom

Dag: 5 september 2023
Tid: 09.00-16.00
Plats: Online. Länk skickas
Anmälan: se nedan

Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.