Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Event Årets Marknadsföringsbok 2022

onsdag, 7 december, 2022 kl 09:00 09:45

Sveriges Marknadsförbund belönar bra och läsvärd marknadsföringslitteratur. Böcker som deltar i tävlingen
vänder sig till yrkesverksamma marknadsförare och kommunikatörer.
Priset delas ut årligen sedan 1991.


Juryn har korat Årets Marknadsföringsbok:
Hållbariseringen – en guide för företag i omställning

Årets mottagare av den prestigefyllda utmärkelsen Årets Marknadsföringsbok 2022 är författarna Mikael Botnen Diamant & Carl-Johan Schultz. Förlag: Liber


Webbinarium 7 december med författarna till Årets Marknadsföringsbok 2022


Varmt välkommen till föreläsning!

Hållbariseringen – en guide för företag i omställning

Boka 7 december för ett webbinarium med författarna. Varmt välkommen – en möjlighet att få kunskap och insikter direkt från författarna till Årets Marknadsföringsbok 2022!

Föreläsare vid webbinariet:
Mikael Botnen Diamant & Carl-Johan Schultz

Författarna:

MIKAEL BOTNEN DIAMANT är hållbarhetsstrateg på Doings. Han har en bred erfarenhet att arbeta med företag, organisationer och myndigheter med deras hållbarhetsomställning. Han deltog i förhandlingarna om Agenda 2030 som en av UD:s sakkunniga delegater och har en bakgrund inom Röda Korset och Sida.

CARL-JOHAN SCHULTZ är hållbarhetsstrateg på Doings med en gedigen bakgrund i kommunikationsbranschen där han arbetat med att utveckla några av Sveriges största varumärken i en mer hållbar riktning. Han driver frågan i branschen och föreläser om hållbarhetskommunikation.

Motivering Årets Marknadsföringsbok 2022

Juryn har utsett boken Hållbariseringen – en guide för företag i omställning, av Mikael Botnen Diamant och Carl-Johan Schultz till Årets Marknadsföringsbok 2022. Ett ansvarsfullt företagande är ett ständigt aktuellt ämne och hållbarhetsarbetet ännu mer så i den tid vi lever i nu. Författarna beskriver på ett förtjänstfullt sätt utgångspunkterna för arbetet med hållbariseringen bland annat ur ett varumärkesperspektiv, och ger förslag på aktiviteter satta i tydliga sammanhang. Boken är såväl lättläst som välskriven och ger flera konkreta förslag på hur en organisation kan tänka i sitt hållbarhetsarbete. Juryn rekommenderar boken till alla som vill utveckla en verksamhet och bidra till ett ansvarsfullt företagande.
Jury Årets Marknadsföringsbok 2022

Anmälan:

Noshow debiteras
Avbokning sker senast 2 vardagar innan eventet men platsen kan alltid överlåtas till annan person – namnjustering sker till annika@svemarknad.se
Vid utebliven närvaro utgår avgift på 395 kr ex moms. Vi reserverar oss för ev. ändringar i programmet.