- Detta evenemang har redan ägt rum.
Dataskyddsförordningen och marknadsavdelningen – Stockholm
onsdag, 26 april, 2017kl11:30 - 13:00
Kunddata är en viktig tillgång i marknadsföring men med den nya dataskyddsförordningen kommer sättet att samla in och arbeta med personuppgifter/persondata behöva ändras. I seminariet får ni veta vilka krav som kommer att ställas både från ett juridiskt, it- och säkerhetsperspektiv och om konsekvenserna ifall de nya kraven inte uppfylls.
Under seminariet berättar Magdalena Jerner, jurist på Zacco, om bakgrunden kring förordningen, sanktioner, bortagande av uppgifter om ostrukturerade data etc. Vi får svar på många frågor, till exempel:
- Vilka uppgifter omfattas/vad är en personuppgift?
- Vad krävs enligt förordningen för att få samla in personuppgifter?
- Vad utgör samtycke?
- Vilka krav kan enskilda ställa när det gäller personuppgifter?
- Vad gäller för information om personer under 18?
- Vad gäller för verksamhet i utlandet?
- Vilka praktiska krav ställer den nya förordningen på organisation och IT-system etc?
- Vilka blir konsekvenser av intrång?