Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Case-study från Apoteket: Vad kan man göra för att få fler butikskunder att även börja e-handla?

27 jan kl 09:00 09:45

Mikael Lenneryd marknadsdirektör på Apoteket AB


Webbinarium 27 januari kl 09.00

Prediktiv analys i praktiken – hur kan företag skaffa fler omnikanalskunder?

Vi får lyssna till Apotekets marknadsdirektör Mikael Lenneryd

Det är ingen större nyhet för företag med både fysisk butik och e-handel att kunder som handlar i båda kanalerna har ett högre snittkvitto, handlar oftare och har en lägre churn än snittkunden.

Men vad kan man göra för att få fler butikskunder att även börja e-handla?

Detta är en case-study som visar hur Apoteket använde prediktiv analys för att få fler omnikanalskunder.

En case-study: Som visar hur Apoteket använde prediktiv analys för att få fler omnikanalskunder

Vad kan man göra för att få fler butikskunder att även börja e-handla?

Varmt välkommen till webbinarium
27 januari kl 09.00

Mikael Lenneryd är Marknadsdirektör på Apoteket AB och ansvarar för marknadsföring & kommunikation, kundservice, koncept och Apotekets kundklubb. Innan dess arbetade Mikael som nordiskt ansvarig för e-handel, digital utveckling och marknadskommunikation på Samsung med fokus på Martech. Sedan 1997 har han jobbat i olika roller med digital marknadsföring, kommunikation och transformation i såväl startups som globala storbolag, som anställd och konsult.

Anmälan

Du är med och deltar via länk.

Så här går det till:
1. Anmäl dig nedan.
2. När det är dax och seminariet startar 27 januari så får du ett mejl där klickar du på länken för att delta.
3. Vi sänder via verktyget Teams. Vill du redan nu ladda ner Teams? – Gå till ladda ner Teams

Det går att både vara aktiv i diskussioner alternativt delta passivt med att lyssna/titta/reflektera.

Dag: 27 januari
Tid: kl 09.00 – 09.45
Plats: Online
Anmälan: se nedan