- Detta evenemang har redan ägt rum.
Årets Marknadsföringsbok utses
måndag, 2 december, 2019kl15:00 - 17:00
Vilken blir Årets Marknadsföringsbok ?
Vinnaren koras 2 december
Sveriges Marknadsförbund belönar bra och läsvärd marknadsföringslitteratur. Böcker som deltar i tävlingen vänder sig till yrkesverksamma marknadsförare och kommunikatörer. Priset delas ut årligen, sedan 1991.
Årets Marknadsföringsbok 2018 blev boken Employer Branding – så bygger arbetsgivare starka varumärken.
Event Årets Marknadsföringsbok 2019
Program
Inledning av Sveriges Marknadsförbunds vd Francesca O’Brien Apelgren
Juryns ordförande Sara Rosengren, professor Handelshögskolan i Stockholm berättar om kriterierna för Årets Marknadsföringsbok
Årets Marknadsföringsbok Hedersomnämnande koras
Föreläsning av författaren till hedersomnämnande bok
Vinnare av Årets Marknadsföringsbok 2019 koras
Mingel med förfriskningar
Föreläsning av författaren till vinnarboken 2019
Varmt välkommen, fritt för medlemmar!
Jury
Ordförande:
Sara Rosengren, professor vid institutionen marknadsföring och strategi vid Handelshögskolan i Stockholm
Ledamöter:
Francesca O’Brien Apelgren, vd på Sveriges Marknadsförbund
Henning Robach, kursledare inom marknadsföring på IHM
Johan Hagberg, professor Handelshögskolan Göteborgs Universitet
Carin Wikström, marknadschef Teknologisk Institut AB
Sofia Ulver, docent vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet
Nominerade böcker 2019:
Den digitala omställningen: Strategier och perspektiv
Simon Beyer, Roos & Tegnér
Digital Passion
Frida Boisen, Harper Life
Följarna först – redaktionell metod för kommunikatörer
Staffan Ekengren, Liber
Förändringsprincipen – Skapa en kultur av förändring och omvärldsanalys
Bobo af Ekenstam, Pär Lager, Sanoma utbildning
Hållbar sponsring – En handbok för idrotten med teori, tips och inspiration
Magnus Berglund, Frans Fransson, Birdie förlag
Lass is more 4 steg till ökad lönsamhet genom nya målgrupper
Tatiana Butovitsch Temm, Camilla Tonnqvist Palmertz, Liber
Lönsam affär – Framgångsfaktorer för butik
Torbjörn Elbe, Liber
NU: Strategisk improvisation – Ledarskap för samhällsaktörer,
Jesper Falkheimer, Katarina Gentzel Sandberg, Roos & Tegnér
Regler i en ny reklamvärld,
Shideh Goodarzi, Sven Olsson, Olivia Otterstedt, Marcus Rönne, Jakob Rönnerbäck, Joakim Sunding, Jure Förlag
Supertrenderna
Henrik Larsson-Broman, Peter Siljerud, Markus Ejenäs, ProSales
Ta betalt – hur pris påverkar allt
Hermann Simon, Andreas Jonason, Felix Mörée, Mondial
Varmt välkommen, fritt för medlemmar!
Dag: 2 december
Tid: kl 15.00 -17.00
Plats: Sturegatan 15, Stockholm
Noshow debiteras
Avbokning sker senast 2 vardagar innan eventet till annika@svemarknad.se
Platsen kan överlåtas till annan person – namnjustering sker till annika@svemarknad.se.
Vid utebliven närvaro utgår avgift på 395 kr ex moms. Vi reserverar oss för ev. ändringar i programmet.