Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

Annonsera på Facebook och Instagram

David Klein

måndag, 31 januari, 2022 kl 09:00 16:00

En komplett grundkurs där du lär dig annonsera på Facebook och Instagram för att nå nya målgrupper, stärka ditt varumärke och öka din försäljning online.

Facebook och Instagram är idag två av Sveriges största digitala kanaler. Att annonsera på dessa plattformar skapar stora möjligheter. Både B2B & B2C företag använder i allt högre grad annonsering för att uppfylla sina marknadsföringsmål. Kursen Annonsera på Facebook och Instagram riktar sig till dig som arbetar med marknadsföring, innehållskapande eller kommunikation i sociala medier.

Kursen innehåller allt du behöver veta för att på ett enkelt och effektivt sätt skapa, budgetera, placera och hantera annonsering som kommer förstärka dina marknadsföringskampanjer. Genom att rikta in specifika målgrupper, når du rätt personer. Kursen har ett praktiskt upplägg som leder steg-för-steg genom planering och implementering av en lyckad Facebook och Instagram Ads-kampanj.

9.00-12:00

  • Det digitala landskapet 2022
  • Att välja rätt målgrupp
  • Facebook & Instagrams algoritm
  • Strategi och syftet med annonsering
  • Segmentera dina målgrupper
  • Implementerar en Facebook Pixel
  • Att fånga upp kunden i köpresan
  • Nyckelbegrepp och innehållsalternativ
  • Skapa säljande annonstexter
  • Bilder och video som fungerar bäst
  • Skapa innehåll i Canva
  • Skapa grafik och video i nödvändiga format
  • Facebook-annonser direkt från din sida
  • Marknadsför inlägg

13:00-16:00 

  • Introduktion till Ads Manager
  • Kampanjer, Ad sets och Ads
  • Call-to-action – så ska du tänka
  • Budgetfördelning, enheter och placeringar
  • Att välja rätt kampanjmålsättning
  • Skapa en detaljerad målgrupp
  • En annons, många placeringar
  • Annonsformat – vad du bör tänka på
  • Storytelling med Carousel format
  • Annonsering på Instagram
  • Annonsering på FB & Instagram Stories
  • Marknadsför dina inlägg utan att lämna Instagram-appen
  • Lär dig tolka kampanjens resultat
  • Case Studies: Lyckade FB & Instagram-annonser

Kursledare: David Klein

David har arbetat inom reklam & utbildningsbranschen i över 25 år och är en efterfrågad kursledare /föreläsare inom Marknadsföring, Sociala Medier och Digital Design. Davids största passion är att inspirera och motivera framåttänkande människor och företag att uppfylla deras inneboende potential. David är även grundaren av utbildningsföretaget Grafiska Akademin samt Internet i fokus – södra Sveriges största konferens inom Sociala Medier & Digital Marknadsföring.

Kursens målgrupp

Denna kurs vänder sig till dig som arbetar på en marknadsavdelning, som frilanskonsult eller för dig som vill stärker ditt eget varumärkes kommunikation genom digital annonsering.

Allmän information

Samtliga deltagare får ett kursintyg, digitala kopior av kursmaterialet och sex månaders fri support.

Kursdatum 31 januari 2022

Anmälan: gör du nedan
Pris: 7.900:- + moms för medlem (10.900 kr icke medlem)
Kursen sker live online och du kommer att få en länk till Zoom

Dag: 31 januari 2022
Tid: Heldag: 9.00-12.00 + 13.00-16.00
Plats: Online via Zoom. Länk skickas
Anmälan: se nedan

Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.

Anmälan: