Analysera din kommunikation med AI
torsdag, 12 december, 2024 kl 08:30 – 12:30
Lär dig analysera din
kommunikation med AI
Beskrivning:
Kursen fokuserar på att ge en grundläggande förståelse för artificiell intelligens (AI), maskininlärning och deras tillämpningar inom digital analys, särskilt inom ramen för Google Analytics 4. Deltagarna kommer att lära sig de grundläggande principerna bakom AI och maskininlärning, hur dessa tekniker integreras i Google Analytics 4 och hur man kan dra nytta av dessa funktioner för att förbättra analys och insikter.
Vi går igenom:
- Förståelse för grunderna i AI och maskininlärning.
- Överblick av hur Google Analytics 4 använder AI och maskininlärning.
- Identifiera fördelarna med AI-baserad analys inom Google Analytics 4
Om kursledaren:
Mattis Engstedt jobbar till vardags som senior kampanjspecialist och digital strateg på Salgado Kommunikation. Han har flerårig erfarenhet av digital marknadsföring och digital analys med spetskompetens inom programmatisk annonsering och spårning. Han är en erfaren utbildare och har hållit kurser på bland annat Medieinstitutet och Berghs school of communication
Kursdatum 12 december 2024
Anmälan: gör du nedan
Pris: 5.200 kr + moms för medlem (9.800 kr icke medlem)
Kursen sker live online och du kommer att få en länk till Zoom
Dag: 12 december 2024
Tid: 08.30-12.30
Plats: Online. Zoom-länk skickas
Anmälan: se nedan
Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.