4 maj 2015

Drivna samarbetspartners en nyckel till bra event

petterschancheHej Petter Schanche, ordförande i Marknadsföreningen i Uppsala som i veckan arrangerar Mediedagen i Uppsala. Berätta om Mediedagen!
– 7:e maj arrangerar vi en halvdag med inspirerande föreläsningar inom kommunikation och marknadsföring. Det startade hösten 2011 som ett samarbete mellan Viva Media, Upsala Nya Tidning och Marknadsföreningen i Uppsala.
– Arrangemanget är öppet för alla, och brukar samla yrkesverksamma från hela mälarregionen. Under dagen delar vi i marknadsföreningen i Uppsala också ut våra årliga Guld-M i nio kategorier för att prisa Uppsalas bästa inom kommunikation, marknadsföring och försäljning.
Hur arbetar ni från föreningens sida med Mediedagen?
– Från föreningens sida jobbar vi huvudsakligen med våra Guld-M som ska delas ut under dagen. Det är ett stort arbete med att samla in nomineringar, koordinera juryarbetet och planering av själva prisutdelningen.
– Men som tur är har vi fått god hjälp av tre andra underbara marknadsföreningar i landet som ställt upp som jurygrupper. Jönköping, Gävle och Kronoberg, stort tack till er!  Och naturligvis är vi enormt glada att Viva media projektleder hela eventet – de gör verkligen en stor insats!
Ni har verkligen lyckats dra tunga namn i år! Vad är knepet, vill ni tipsa oss andra som arrangerar event?
– Ja, i år har vi ju en riktigt tung talar-lineup med bland annat Anders Berglund, Sverigechef på Google, Lari Numminen, Marknadschef på Twitter Europa och Kristian Luuk. Och i all ärlighet så är det helt och hållet Viva Medias förtjänst. Dels har de mycket goda kontakter i branschen, dels gör de ett jättejobb med hela arrangemanget. Så en stor eloge till dem!
– Så om jag ska ge ett tips så blir det väl att hitta bra, drivna samarbetspartners!
Vad är förhoppningen inför årets Mediedagen?
– Med den talar-lineup och de priser vi ska dela ut så vore det ju konstigt med något annat än besöksrekord!
– Självklart hoppas vi också från Marknadsföreningens sida att de som inte ännu känner till oss får mersmak. Vi har ju faktiskt 16 frukost- och lunchföreläsningar för våra medlemmar varje år – alla med riktigt hög nivå på föreläsarna.
 
Har din marknadsförening eller medlemföretag något stort på gång? Tipsa gärna Sveriges Marknadsförbunds webbredaktör.