Driv sälj med influencers

Kursledare: Edit Brunner.
Edit har b la varit Sverigechef på SplayOnes största kontor med en omsättning på 77 miljoner och hjälpt varumärken som Coca-Cola, Unilever, Lufthansa, Intersport och Ellos att sälja mer ihop med influencers


I den här kursen kommer vi ta fasta på något som influencers blivit allt vassare på: hjälpa varumärken och organisationer att konvertera och sälja.

Influencer Marketing är en av de snabbast växande marknadsföringsindustrierna idag, som uppskattas vara värd mellan 13-15 miljarder dollar globalt. Enligt Google Trends växer sökningar på ”influencer marketing” med 5000% varje månad. 

Av de varumärken som arbetar med influencers har ca hälften en egen e-handel. Hos entreprenörer för nystartade e-handelsbolag läggs nästan majoriteten av marknadsföringsbudgeten på influencer marketing. Bolag som Estrid, NAKD, Daniel Wellington och Stronger har alla framgångsrikt använt majoriteten av sin marknadsföringsbudget på influencers och växt rekordartat på kort tid. Stronger har b la ökat sin intäkt från 5 miljoner dollar 2018 till 50 miljoner dollar 2021.

Med eller utan e-handel, det finns mycket som företag och organisationer kan få ut av ett influencer-samarbete bara man planerar rätt och vet vad man ska titta efter och mäta!

Kursen innehåller:

  • Steg för steg guide: hur du identifierar rätt influencers
    (helt gratis)
  • Planera för framgång
  • Hur du kan maxa din ROI
  • Sveriges mest säljdrivande influencers

Kursledare: Edit Brunner

Edit har b la varit Sverigechef på SplayOnes största kontor med en omsättning på 77 miljoner och hjälpt varumärken som Coca-Cola, Unilever, Lufthansa, Intersport och Ellos att sälja mer ihop med influencers. 

Edit har en gedigen erfarenhet från reklam- och mediebranschen b la som Client Director på produktionsbolaget Loudly och som Creative Media Manager på Mindshare. Hon är en uppskattad kursledare med en mängd uppdragsgivare och beskrivs som engagerad, professionell och personlig.

Anmälan:

Anmälan: gör du nedan.
Pris: 1.900:- + moms för medlem (3.800 kr icke medlem)
On demand – starta när det passar dig. Du får digital länk.

Anmälan är bindande.
Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy.