25 november 2021

Digital Manager till Team Olivia

Kontakta Anne Masalin, Hammer & Hanborg för mer information. anne.masalin@hammerhanborg.com

Team Olivia är ett ledande omsorgsföretag med tjänster bland annat inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg och hemomsorg. De finns nära sina kunder under 50 varumärken på över 200 platser i Sverige, Norge och Danmark. Med cirka 13 000 medarbetare arbetar de för att göra varje enskilt liv rikare och mer värdigt, varje dag.

Digital Manager

Team Olivias kommunikationsavdelning kommer nu att utökas med en Digital Manager som är en stjärna på att generera leads. Team Olivia vill på nya sätt att nå ut till sina kunder och andra intressenter och i den här rollen kommer du att få stor möjlighet att påverka hur de ska göra det. På den helt nylanserade sajten Hej Olivia, kan du bekanta dig med Team Olivias pågående digitalkampanj som innehåller filmer och berättelser från Team Olivias kunder.

I den nyinrättade rollen som Digital Manager kommer du att få en betydande roll i Team Olivias digitaliserade tillväxtresa som utgör en viktig del i företagets vision.

Som Digital Manager optimerar du kundresan och hittar rätta digitala touchpoints för att driva trafik och besökare till företagets digitala kanaler. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Arbeta med att generera och kvalificera leads, i digitala prospekterings- och CRM-verktyg
  • Arbeta tvärfunktionellt med olika affärsområden, företrädesvis digital försäljning både mot befintliga och nya kunder samt utveckling av egna kanaler.
  • På uppdrag av olika affärsområden identifiera kundbehov, kostnadsdrivare, optimerings- och effektiviseringspotential utifrån ett digitalt perspektiv.
  • Genom data och kundinsikter föreslå lösningar på utveckling och/eller optimering av olika processer och kundresor.
  • Utforska och omvärldsbevaka för att kontinuerligt hålla sig och andra uppdaterade med utvecklingen på marknaden.
  • Analysera kunders utmaningar och presentera optimala lösningar som baseras på trafik och data. 
  • Arbeta tillsammans med kommunikationsteamet och göra löpande analys, användartester och A/B-tester.

Du kommer att jobba taktiskt och strategiskt för att initiera, driva och supportera i utvecklingen av befintliga och nya digitala tjänster. Samtidigt arbetar du med att ständigt utveckla befintliga tjänsters struktur, innehåll och användarupplevelse. Du tar dig an ett projekt från start till mål, det vill säga från kravfångst till slutleverans.

Vad har du med dig?

Det krävs att du har gedigen erfarenhet av att ha jobbat med digitala kundresor inom försäljning både för nya och befintliga kunder. Du är van projektledare, har jobbat enligt agil metodik och kan arbeta självständigt och strukturerat för att driva projekt och processer. Du behöver även vara en kunnig digital användare och ha intresse för analys. Tekniska eller traditionella begränsningar är inga hinder för dig när du skapar nya lösningar för bättre digitala serviceupplevelser.

Du har erfarenhet av E-handel och SEO.

Vi ser gärna att du har akademisk examen inom digital/marknadsföring eller annan likvärdig utbildning.

Om dig 

Som person är du noggrann, systematisk och strukturerad och har ett growth mindset. Du är nyfiken och håller dig kontinuerligt informerad om nya digitala tjänster och möjligheter. Du är social, serviceinriktad och positiv. Det är även viktigt att du är självgående och lösningsorienterad med hög prestationsförmåga, och att du samtidigt fungerar bra i grupp och van vid att verka i en matrisorganisation.

Du behöver vara både analytisk och strategisk med vana av att leverera i tid. Slutligen ser vi att du har ett transparent arbetssätt och att du agerar prestigelöst inför andra.

Bra att veta:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med bra förmåner, utvecklingsmöjligheter och kollektivavtal.

Du kommer till en kreativ och inkluderande arbetsmiljö med mycket kompetenta kollegor.

Placering på Team Olivias huvudkontor i Danderyd.

Läs mer och sök tjänsten via Hammer & Hanborg