25 november 2021

Content Manager till Team Olivia

Kontakta Anne Masalin, Hammer & Hanborg för mer information. anne.masalin@hammerhanborg.com

Team Olivia är ett ledande omsorgsföretag med tjänster bland annat inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg och hemomsorg. De finns nära sina kunder under 50 varumärken på över 200 platser i Sverige, Norge och Danmark. Med cirka 13 000 medarbetare arbetar de för att göra varje enskilt liv rikare och mer värdigt, varje dag.

Content Manager

Team Olivias kommunikationsavdelning kommer nu att utökas med en Content Manager för att vidareutveckla varumärket genom digitala kanaler. Team Olivia vill på nya sätt att nå ut till sina kunder och andra intressenter och i den här rollen kommer du att få stor möjlighet att påverka hur de ska göra det. På den helt nylanserade sajten Hej Olivia, kan du bekanta dig med Team Olivias pågående digitalkampanj som innehåller filmer och berättelser från Team Olivias kunder.

I den nyinrättade rollen som Content Manager ansvarar du för Team Olivias webbplatser och sociala kanaler. 

  • Du kommer att ta fram strategin för sociala medier och webb och arbeta med innehållsproduktion, från idé till genomförande. 
  • Det är du som planerar, publicerar, analyserar och optimerar närvaron på primärt företagets webbplatser och sociala kanaler som Facebook, Instagram och LinkedIn.
  • Du kommer även att vara avdelningens skribent som skriver målgruppsanpassat innehåll för såväl sociala medier och webben som digitala kampanjer.

Vad har du med dig?

Du har erfarenhet av arbete med spridning, analys och marknadsföring i webb och sociala mediekanaler. Du är van att skapa innehåll för olika kanaler och vi tror att du är en stjärna på att formulera och paketera innehåll som skapar engagemang som leder till nya affärer.

Du behöver ha mycket god analytisk förmåga och erfarenhet av analysverktyg såsom Google Analytics, Google Search Console och andra webbanalysverktyg. Du har även kunskap och erfarenhet av SEO. Vidare krävs att du är en van användare av Google Drive och Adobes program.

Då rollen innefattar breda kontaktytor och många olika projekt krävs ett strukturerat arbetssätt och att du är en relationsbyggare som har lätt för att ta initiativ i olika sammanhang. 

Du är nyfiken, har ett starkt eget driv och tycker om att ta saker i mål. Vi tror att du som söker tjänsten är ödmjuk, prestigelös, social, nyfiken och förtroendeskapande.

Du har högskole-/universitetsutbildning inom digital marknadsföring, journalistik eller motsvarande eftergymnasial utbildning.

Bra att veta:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med bra förmåner, utvecklingsmöjligheter och kollektivavtal. 

Du kommer till en kreativ och inkluderande arbetsmiljö med mycket kompetenta kollegor. 

Placering på Team Olivias huvudkontor i Danderyd.   

Läs mer och sök tjänsten via Hammer & Hanborg