Ditt företag har 5 fribiljetter
Passa på att få kunskap på flera viktiga områden från Sveriges Marknadsförbunds rådgivare. Experterna har 20 minuters talartid därefter finns det tid för frågor. Anmälan se nedan. Konferencier är vd Francesca O’Brien Apelgren
Peter Wissing är senior konsult med en tydlig inriktning på varumärke och utveckling av varumärken på olika marknader. Han samarbetar med flera av Sveriges allra starkaste varumärken. Peters insikter ger en samsyn runt varumärkets aktuella position i målgrupperna, vilket gör det enklare att sätta varumärkesmål. Målen blir konkreta och enkla att kommunicera i hela företagets organisation. Peters analyser stannar sällan där utan går vidare med varumärkets operativa egenskaper, t ex prisnivå, kvalitet och service. Egenskaper som i sin tur påverkar målgruppens syn på varumärket och den upplevelse varumärket ger. Dessa operativa egenskaper är något som du som varumärkesägare kan arbeta vidare med och utveckla, så att den övergripande varumärkespositionen utvecklas positivt.
Monique Wadsted är en av landets främsta advokater när det gäller upphovsrätt, yttrandefrihet och reklam. Monique arbetar bl.a. med varumärken, domännamn, reklamgranskningar, tryck- och yttrandefrihet, upphovsrättslicenser, internetkontrakt, sponsorkontrakt m.m. samt andra juridiska frågor kopplade till de branscher hon arbetar med.
Gunilla Bergh har med sina 30 år i kommunikationsbranschen, varav 14 år på olika reklambyråer, en gedigen erfarenhet. Hon är en av Sveriges ledande byråvalskonsulter och utbildare med fokus på bättre samarbeten, systematisering av processer och upphandling av kommunikation. Resultatet av hennes konkreta arbetsmetoder är implementerade på en rad internationella och nationella koncerner.
Ehsan Nasari är rådgivare med fokus på hur filmmediet kan användas på ett värdeskapande sätt i kommunikationsarbetet. Han har under de senaste 12 åren hjälpt internationella företag, offentliga-ideella- och politiska organisationer med såväl strategiska frågeställningar som mer praktiska råd kring hur film kan bli en del i deras interna och externa kommunikation på ett sätt som ger effekt. Ehsan var tidigt med att sätta filmmediet i ett kommunikativt sammanhang och har varit delaktig i forskningsprojekt inom området. Han är en flitig anlitad föreläsare inom området och har sedan 2014 ett samarbete med hjärnforskaren Åke Pålshammar där de bland annat håller gemensamma seminarier om begränsningar och möjligheter med filmmediet utifrån vår perception, minne och uppmärksamhetssystem.
Karin Zingmark är rådgivare med fokus på att facilitera förändring inom digital kommunikation och ledarskap. Karin var tidigare marknadschef på Microsoft i Sverige och införde där ett nytt sätt att jobba med kommunikation anpassat efter den digitala kundresan. Fokus låg på att nå kommersiella mål i form av nya affärer och intäkter.
Dessförinnan arbetade Karin många år i mediebranschen, bla på Viasat och MTG.
Karin har hjälpt ett stort antal företag, både små och stora, och är dessutom en flitigt anlitad föreläsare och utbildare. Karin har skrivit boken Maxa Snacket som var en av böckerna nominerade till Årets Marknadsföringsbok 2017.
Erik Sjögren, rådgivare, diplomerad coach med lång erfarenhet från mediebranschen. Leder gruppaktiviteter och är webbinarie-ledare med fokus på Ansökningshandlingar, Linkedin, Presentationsteknik etc. Lång erfarenhet inom HR, marknad, kommunikation. Har en stor skopa social kompetens, naturlig fallenhet och ett genuint intresse för mötet med människor. Får energi av samtal som öppnar nya dörrar både vad gäller den personliga utvecklingen, karriärutveckling, ny yrkesprofil och/eller branschbyte.
KUNSKAPSDAGEN
Dag: 27 mars 2019
Tid: 09-00 – 12.00
Plats: Sveriges Marknadsförbund, Nybrogatan 34, Stockholm
Kostnadsfritt: 5 biljetter per företagsmedlem. Först till kvarn
Anmälan är bindande
Platsen kan överlåtas till annan person – namnjustering sker till annika@svemarknad.se.
Vid avbokning senare än 1 vecka innan el vid utebliven närvaro utgår avgift på 495 kr ex moms. Vi reserverar oss för ev. ändringar i programmet.