Årets Varumärke 2025
NATURKOMPANIET

Fotograf: Niklas Palmklint
Juryns motivering:
Årets varumärke går till ett varumärke som har klivit fram som samhällsaktör och jobbat genomtänkt och mätbart för att verkligen göra skillnad. Årets varumärke har också levt som man lär med cirkulära insatser och har utöver det lyckats skapa god kommunikation. Kommunikation som ska ge fler svenskar hälsosamma liv och upplevelser i naturen. Årets varumärke är Naturkompaniet.
Juryn består av:
Johan Eriksson, Kommunikationschef, PwC (juryordförande)
Francesca O’Brien, Vd Sveriges Marknadsförbund
Tom Thörnblom, Head of Communications & Investor Relations LYKO
Sara Abrahamsson, Chief Candidate Experience Officer på Hammer & Hanborg
Peter Wissing, Seniorkonsult, Evimetrix
Rolf van den Brink, ansvarig utgivare Dagens Opinion
Kriterier och underlag för motivering
* Alla företag och organisationer (ej individer) kan nomineras
* Verksamhet i Sverige
* Företag eller organisationen ska ha gjort ett statement/gjort skillnad på samhällsnivå och visat en positiv förflyttning av varumärket under det senaste året.