Sveriges Marknadsförbund belönar bra och läsvärd marknadsföringslitteratur. Böcker som deltar i tävlingen måste vara skrivna för svenska förhållanden och vända sig till yrkesverksamma marknadsförare. Priset delas ut årligen, sedan 1991.
Följande böcker var nominerade för 2020
Nomineringar till Årets Marknadsföringsbok skall vara inlämnade senast 30 augusti 2021.
Lämna in 10 exemplar av boken till
Sveriges Marknadsförbund, Nybrogatan 34, 114 39 STOCKHOLM
Att: Francesca O’Brien Apelgren.
Det går även bra att tipsa om böcker, mejla till info@svemarknad.se
Ordförande:
Henning Robach, kursledare inom marknadsföring bl a på IHM Business School, konsult.
Ledamöter:
Francesca O’Brien Apelgren, vd på Sveriges Marknadsförbund
Johan Hagberg, professor Handelshögskolan Göteborgs Universitet
Jonas Colliander, doktor och forskare vid institutionen marknadsföring och strategi vid Handelshögskolan i Stockholm
Carin Wikström, marknadschef Teknologisk Institut AB
Sofia Ulver, docent vid företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet