Årets mottagare av den prestigefyllda utmärkelsen Årets Marknadsföringsbok 2019 är författarna Hermann Simon, Andreas Jonason och Felix Mörée som skrivit boken Ta betalt – Hur pris påverkar allt. Förlag Mondial
Årets hedersomnämnande 2019 går till Staffan Ekengren som skrivit boken Följarna först – redaktionell metod för kommunikatörer. Förlag Liber.
Prisutdelningen 2 december: Från vänster: Sara Rosengren juryordförande Årets Marknadsföringsbok, Carin Wikström jurymedlem Årets Marknadsföringsbok, Felix Mörée och Andreas Jonason författarna till Årets Marknadsföringsbok 2019, Staffan Ekengren författare Årets hedersomnämnande, Francesca O’Brien Apelgren vd Sveriges Marknadsförbund
Mingelbilder från 2 dec event Årets Marknadsföringsbok 2019
Årets mottagare av den prestigefyllda utmärkelsen Årets Marknadsföringsbok 2019 är författarna Hermann Simon, Andreas Jonason och Felix Mörée.
Årets hedersomnämnande 2019 går till Staffan Ekengren som skrivit boken Följarna först redaktionell metod för kommunikatörer.
Francesca O’Brien Apelgren, vd för Sveriges Marknadsförbund delade idag ut de prestigefyllda priserna. Priserna delades ut på Sturegatan 15 i Stockholm.
Sveriges Marknadsförbund har sedan år 1991 delat ut priset Årets Marknadsföringsbok. Prisets syfte är att premiera god marknadsföringslitteratur.
Juryns motivering för årets pristagare lyder:
Dessa författare är värdiga vinnare”, säger Sara Rosengren professor vid Handelshögskolan i Stockholm tillika juryns ordförande för Årets Marknadsföringsbok som delas ut av Sveriges Marknadsförbund.
För mer information kontakta Francesca O’Brien Apelgren, vd för Sveriges Marknadsförbund. Francesca O’Brien Apelgren mb 070-6606067.
– – – – – – – – – – –
Sveriges Marknadsförbund belönar bra och läsvärd marknadsföringslitteratur. Böcker som deltar i tävlingen måste vara skrivna för svenska förhållanden och vända sig till yrkesverksamma marknadsförare. Priset delas ut årligen, sedan 1991.
Läs mer om tidigare vinnare
Läs en intervju med vinnarna i Trender & Tendenser april 2020.