1 april 2011

Aprilskämt från många kända varumärken

Varumärken såsom BMW, Land Rover, YouTube och Metro hakar på traditionen att skämta på den 1 april och har hittat på en rad roliga skämt. Här är några av dem:

YouTube kör en kampaj där man firar sin 100-års dag och har gjort om sajten till att se ut som 1911, inklusive videoklipp från den tiden.
BMW har sedan länge aprilskämtat och i år har man inspirerats av det brittiska kungliga bröllopet. De lanserar idag BMW M3 Royal Edition, en kunglig utgåva av bilen för att hylla brudparet. Bilen finns att få i tre färger: rött, kungsblått och brudvitt.
Den brittiska kaffekedjan Caffe Nero säger sig ha skapat den första skrap- och lukt-applikationen till iPad. Kunderna kan på så sätt i sin iPad lukta på olika typer av kaffe, och välja sin favoritsort.
TalkTalk lanserar ett socialt nätverk för hundar under namnet WoofWoof. Syftet är att få miljoner av hundar att kommunicera med sina vänner, både hundar och människor, via nätet.
Kanske kommer det mer nästa år, men det är ännu inte lika vanligt att svenska varumärken skämtar på första april. IKEA i Australien får dock bli sista exemplet på aprilskämt med produkten Hundstol. En hög stol för hundar med tillhörande matskålar, så att de kan sitta och äta med resten av familjen kring middagsbordet.
Källa: YouTube, IKEA, MarketingWeek