22 maj 2018

Ehsan Nasari vd för filmbyrån Populate


Ehsan Nasari du är vd för filmbyrån Populate. Berätta vad gör ni?

Vi tror att det behövs filmbyråer, en ny typ av kommunikationsbyrå, med en samlad kompetens inom kommunikation, storytelling, filmproduktion och spridning. Vi hjälper våra uppdragsgivare att använda film som ett värdeskapande verktyg i syfte att snabbare och mer kostnadseffektivt uppnå verksamhets- och affärsmål.Ehsan
Hur kom du på idéen att starta eget?
Redan under mina tandläkarstudier startade jag mitt första företag. När jag hade tagit min tandläkarexamen frågade en av mina närmaste vänner om jag kunde hjälpa honom med hans filmföretag. Vid sidan av mitt jobb som tandläkare började jag hjälpa honom, samtidigt som jag började studera till Planner på Berghs. Så på den vägen var det. Så småningom sa jag upp mig som tandläkare och började jobba heltid med film. Egentligen har jag alltid varit en entreprenör och haft en förkärlek till beteendevetenskap. Därför känns det som att jag har hamnat helt rätt.
Ni finns idag i Stockholm och Uppsala. Har ni fler städer på gång?
Vår ambition är att kunna ha ett kontor utomlands. Vad vi tittar på just nu är att starta ett dotterbolag med fokus på drama och streaming marknaden. Om allting landar rätt kan vi nog ha en närvaro utomlands inom ett par år.
Jag vet att ni ska till Almedalen i sommar. Vad kommer ni att göra där?
På tisdag den 3e juli klockan 16.00-16.30 ska vi hålla ett seminarium där vi tillsammans med en av våra kunder ska berätta om ett av våra case som handlar om hur de har lyckats med medborgardialog genom att arbeta med film. Sedan har vi flera kundprojekt. Vi brukar också passa på att gå på våra kunders seminarier för att öka vår kunskap om deras verksamhet, utmaningar etc.
Varför är ni medlemmar i Sveriges Marknadsförbund?
Det är ett bra sammanhang för oss att verka i. Ett stort nätverk och många bra medlemstjänster som vi har nytta av i vårt dagliga arbete.