Det här är en viktig kurs och den är samhällsaktuell. Många företag har beslutat sig för att delta i arbetet för en bättre miljö.
Allt fler marknads- och kommunikationschefer vill vara uppdaterade om vilka riktlinjer som gäller i miljö- och klimatfrågor.
Kursen kommer utbilda dig i grunderna i hållbar utveckling och Agenda 2030.
Du får bra exempel på företag som arbetar med hållbarhet och vi går även igenom No-No’s och hur du ska akta dig för greenwashing.
Dessutom får du en djupdykning i cirkulär konsumtion och det kommer att finnas tid för erfarenhetsutbyte.
Jag är generalsekreterare för föreningen Medveten Konsumtion och har erfarenhet och kunskap av alla aspekter inom hållbarhetsarbete. Jag sitter även med i Advisory Board för Borås Science Park hållbara livsstilar och arbetar som mentor i Unreasonable Group. Jag har även bl a blivit utsedd till en av Sveriges främsta hållbarhetstalanger och har en master i globala studier.