5 oktober 2010

2010 International Marketing Development Survey

Vår brittiska motsvarighet, The Chartered Institute of Marketing (CIM), genomför just nu en stor global studie av marknadsföringsyrket. Undersökningen omfattar frågor såsom karriär, kunskap och kompetens, professionell utveckling, status och certifiering. CIM har bjudit in Sveriges Marknadsförbund, the American Marketing Association och the Australian Marketing Institute att deltaga.

Syftet är att bättre förstå hur man kan hjälpa marknadsförare att bli framgångsrika och hur vi kan arbeta vidare med att etablera marknadsföringsyrket som en väl ansedd och professionell disciplin.
Vi behöver din hjälp och ditt deltagande för att hjälpa oss att skapa allra bästa stöd för marknadsförare och yrket som helhet.
Tacksam om du tar dig tid att delta, din medverkan är viktig. Undersökningen är på engelska. Sprid detta gärna vidare till dina kollegor. Ju fler vi är desto mer kan vi påverka.
Här kommer du till undersökningen
Tack för din medverkan.