14 februari 2018

Filmintervju med Inger Roos om den nominerade boken "Lojala Kunder"

Inger Roos har skrivit boken ”Lojala Kunder”

En av de böcker som nominerats till Årets Marknadsföringsbok 2017, var ”Lojala kunder – Fånga potentialen mellan kundmötena” av Inger Roos.
Boken beskriver betydelsen av att förstå och utveckla sina kundrelationer på bästa sätt. Inte bara i kundrelationen i sig, utan i den allt viktigare tiden mellan kundmötena.
Inger Roos, som är docent i företagsekonomi och har erfarenhet av både näringslivet och den akademiska forskningsmiljön tar upp ett antal nyckelfrågor för att skapa lojala kunder, som exempelvis:
– Att fånga tiden mellan kundmötena
– Att se skillnaden mellan aktiva och passiva kunder
– Att skapa en lojaliserande kommunikation
– Att utveckla de egna CRM-systemen för stabila kundrelationer, både internt och externt
– Att utveckla den unika produkten som inte kan kopieras
Boken innehåller också exempel från ett antal företag, där man arbetat utifrån den modell som presenteras i boken.
Sveriges Marknadsförbunds vd, Francesca O’Brien Apelgren har intervjuat Inger Roos om tankarna bakom boken och målsättningen med den.