15 juni 2019  ·  Artikelarkiv

Varumärkesstyrka allt viktigare för värdet

Värdet på världens 100 starkaste varumärken växer snabbare än både global BNP och börskurser. Men den inbördes ordningen växlar mer än på länge. Varumärkesbyggande är en investering, ingen kostnad! Det är ingen nyhet, men David Roth, som är ordförande i BrandZ, konstaterar det igen i förordet till årets ”BrandZ Top 100-rapport”. Mätningen görs årligen av WPP-koncernen och analysföretaget Kantar och visar också i år hur tillväxten bland de starkaste varumärkena kraftigt överträffar utvecklingen av både börskurser och BNP. BrandZ Top 100

Det här innehållet är exklusivt för medlemmar i Sveriges Marknadsförbund. Om du redan är registrerad på svemarknad.se, vänligen logga in. Om du är medlem i Sveriges Marknadsförbund men inte har registrerat dig ännu, vänligen gör det nedan.

Logga in
   
Ny användare?
*Obligatoriskt fält