15 oktober 2016  ·  Artikelarkiv

Varumärkesorientering viktigast

Med fler marknadsförare i styrelserna, skulle företagens varumärkesfokus också bli tydligare. Något som är viktigare än många förstår. Ju mer varumärkesorienterat ett företag är, desto lönsammare är det. De icke varumärkesorienterade företagen får nöja sig med en genomsnittlig rörelsemarginal på 8 procent. Men de varumärkesorienterade når 14 procent. Det gäller alla typer av företag, oavsett om de är varu- eller tjänsteproducerande, likväl som B2B eller B2C. Det framgick av undersökningen Brand Orientation Index (BOI)”, som riktades till Sveriges 500 största

Det här innehållet är exklusivt för medlemmar i Sveriges Marknadsförbund. Om du redan är registrerad på svemarknad.se, vänligen logga in. Om du är medlem i Sveriges Marknadsförbund men inte har registrerat dig ännu, vänligen gör det nedan.

Logga in
   
Ny användare?
*Obligatoriskt fält