30 november 2017  ·  Nyheter

Välkommen Agneta Rognli!

Agneta Rognli har knutits till Sveriges Marknadsförbund som key account manager i Stockholmsregionen.

Vem är du Agneta, berätta lite om din bakgrund!

Agneta Rognli, ny key account manager på Sveriges Marknadsförbund
Agneta Rognli, ny key account manager på Sveriges Marknadsförbund

Jag är marknadskonsult med en bakgrund inom sälj, marknadsföring, kommunikation, event och management. Genom åren har jag utvecklat en bred branschkunskap inom både tjänster och produkter, B2B och B2C. Jag har också många års erfarenhet från internationella bolag och mångkulturella team. Senast har jag arbetat inom förpackningsindustrin med kommunikation kring och med förpackningar och förpackningslösningar, framför allt inom papper och kartong. Sedan två år är jag fristående marknadskonsult, i eget företag, i samarbete med ett mindre konsultbolag och ett internationellt byrånätverk.

Varför valde du att jobba med Sveriges Marknadsförbund?

Jag har varit medlem i den lokala marknadsföreningen i många år och även engagerad ”av och till” när mitt jobb så tillåtit. Främst som mentor. Jag har följt verksamheten och sett vikten av att utveckla professionella nätverk med stor bredd, vilket jag själv har haft stor nytta av. Jag gillar kombinationen att själv kunna engagera sig och bidra med sin egen kunskap, genom att driva nätverk och få tillgång till andra kompetenser på ett tids- och kostnadseffektivt sätt. Jag tror att Sveriges Marknadsförbund kan bygga vidare på den modellen genom att öka tillgängligheten, engagemanget och kompetensen på företagsnivå och på så sätt också nå fler medarbetare.

Vilka blir dina uppgifter hos Sveriges Marknadsförbund?

Jag kommer att jobba med medlemsrekrytering framför allt inom Stockholmsregionen.

Har du någon speciell hjärtefråga eller något du brinner speciellt för? 

En av mina hjärtefrågor knyter direkt an till mitt uppdrag hos Sveriges Marknadsförbund. Jag brinner för att öka tillgänglighet och ägandeskap i organisationer när det gäller kommunikation, marknadsföring och sälj. Alla skall känna sig tillräckligt involverade för att ”sälja sitt företag, produkt, tjänst, affärsidé etc. Med de nya digitala kanaler som utvecklats blir de extra viktigt inte bara för medarbetaren utan också för företaget.

Min personliga hjärtefråga är starkt knuten till mina 12 år inom förpackningsindustrin och den avgörande roll som förpackningen har i att bygga och förmedla varumärket –  den ska inte bara ses som något som skall skydda och transportera produkten. Här är jag mer osäker på om jag kan påverka genom min roll på Sveriges Marknadsförbund men har en del andra projekt där jag jobbar aktivt med frågan.

Vad gör du helst när du är ledig?

Jag tycker om att röra på mig, tränar regelbundet och vistas en hel del utomhus. Gillar att resa både korta weekendresor och lite längre. Favoritkontinent är Afrika och Frankrike är lite av ett ”andra hemland”. Dessutom lagar jag gärna mat både till vardags och fest och har ett relativt välförsett bibliotek av kokböcker.