Kurser:

Sociala Medier B2B – så gör du succé

Grundkurs i Sociala Medier för B2B-företag – att undvika de vanligaste felstegen och hellre skapa en röd tråd för företagets närvaro i sociala medier.

De flesta B2B-företag har vid det här laget insett vikten av att ha en närvaro på sociala medier. Samtidigt är det lika många företag som aldrig ställt sig frågan om man verkligen bör finnas i alla kanaler och publicera samma innehåll överallt. Har du koll på i vilka kanaler era målgrupper faktiskt finns? En närvaro i de sociala medierna bör förankras i en strategi tillsammans med en operativ process, där du alltid vet vad som ska publiceras var och hur du mäter ert innehålls framgång.

Under denna heldagsutbildning får du lära dig hur du skapar en röd tråd i företagets närvaro på sociala medier, i rätt kanaler med innehåll som attraherar era målgrupper. Du lär dig hur du undviker de vanligaste felen och upprättar strategier som ska stötta de övergripande affärsmålen, i en smidig process med full kontroll.

Heldag 12 juni 2018 (09:00-15:00)

Sociala medier är idag en strategiskt viktig del av ett företags marknadsföring och kommunikation. Genom att allokera både budget och resurser till dessa kanaler ökar möjligheten att påverka organisationens resultat positivt. I denna utbildning hjälper vi er att inkorporera sociala medieplattformarna i verksamhetens olika delar, alltid med strategisk höjd och enligt tydliga och mätbara mål.

 

Några saker du kommer att lära dig på utbildningen:

 

kursledare_lisastrompedersen-dingle-218x300-1


Kursledare är Lisa Strøm Pedersen,
Head of Social Media Operations och utbildare på digitalbyrån Esatto (www.esatto.se). Lisa jobbar dagligen med en rad stora B2B-varumärken, deras sociala medier-strategier, närvaro och resultat. Hon har de senaste åren hjälpt B2B-företag att vara först ut att agera och lyckas med nya sociala medier-koncept som till exempel Social Selling. Hennes breda kunskaper inom marknadsföring, digitalt och sociala medier gör att hon kan hjälpa dig att se helheten i nya koncept och ge dig praktiska exempel som du på en gång kan integrera i din affärsverksamhet.

 

Varmt välkommen!

Dag, Tid och plats
12 juni 2018, kl 09:00 – 15:00
Sveriges Marknadsförbund, Nybrogatan 34, Stockholm

Anmälan är bindande