Kurser:

Workshop: Roller förändras för Marknad Kommunikation

Workshop:

Hur marknad och kommunikation tillsammans kan framtidssäkra företagets affär

Heldag 12 september
Workshopledare: Karin Zingmark

Karin_Zingmark-289x300
Workshopledare: Karin Zingmark

Välkomna till en heldag där föredrag varvas med inspirerande case och workshops!
I en värld som präglas av digitalisering, i ett högt tempo, komplext medielandskap och med krav på transparens och ständig förändring kan vi inte göra som vi alltid har gjort.

Ta bort interna silos
Vi kan inte fatta beslut utifrån kundundersökningar och insamlad försäljningsstatistik och sedan delegera uppdraget att kommunicera till de operativa avdelningarna.

I vår uppkopplade konverserande värld måste vi slå ut interna silos och bygga en stark kommunikativ organisation där alla medarbetare får vara delaktiga i att nå de uppsatta målen. Vi har en pågående dialog med kunder och omvärld, vilket ger oss möjlighet att ta in feedback och förbättra. Konsumentens köp är samtidigt ofta enbart ett klick bort, vilket ger stora möjligheter att följa kundens resa och jobba datadrivet med ständig närvaro för att maximera marknadsföringens effekt.

Från paketering och förmedling till inspiration och utbildning
Marknads-och kommunikationsavdelningens roll förändras i och med detta, från att vara den som paketerade och förmedlade företagets bild till omvärlden till att bli den som utbildar och inspirerar kommunikativa ledare och medarbetare som i sin tur tar hjälp av omvärlden för att produktutveckla genom dialog.
Den kommunikativa organisationen!

Ständig närvaro och agila arbetssätt
Vi går från en tid av planering och kontroll till ett sammanhang som kräver ständig närvaro i kundens köpresa och agila arbetssätt kring hur budget fördelas. Hur bygger man en sån organisation? Och hur ser man till att hålla koll på varumärke och budskap när alla kommunicerar? Vilken blir marknads- och kommunikationsavdelningens roll i dagens medielandskap? Och hur kan vi mäta effekt och resultat?

Välkomna till en heldag där föredrag varvas med inspirerande case och workshops.

Dag: Heldag 12 september
Kursen börjar klockan  09:00  men kom gärna en halvtimme innan för registrering och en enkel frukost. Vi slutar klockan 16:00
Plats:  Helio Hornstull (Skofabriken), Hornsbruksgatan 23b, Stockholm
Workshopledare: Karin Zingmark

Karin Zingmark har över 20 års erfarenhet av att driva förändring på temat kommunikation och ledarskap, senast som marknadschef på Microsoft. Idag är hon en efterfrågad föreläsare och strategisk rådgivare inom området, samt aktuell med sin bok “Maxa Snacket – så når du framgång genom digital kommunikation”. Med en stor portion nyfikenhet och ett brinnande intresse för internet säkerställer Karin att utnyttja de nya möjligheter som uppstår i en uppkopplad och digitaliserad värld. Karin är även Sveriges Marknadsförbunds rådgivare i Digital Kommunikation och Content Marketing frågor.

Workshopen är producerad tillsammans med Sveriges Kommunikatörer.

Anmälan är bindande

Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy