Kurser:

Digital management

Digital management

Digitalt perspektiv från strategi till aktivering

2 dagars kurs
19+ 20 september 2019
(09:00-16:00)

Kommunikation idag är mer komplext än någonsin och utvecklingen kring digitala medier är i konstant förändring. Detta har gjort att många som arbetar med kommunikation upplever att de inte riktigt längre har hela bilden av hur kommunikation fungerar effektivt i digitala kanaler eller hur den ska hanteras i organisationen.

Därför har vi designat den här två dagskursen som snabbt får dig up to speed om vad som sker idag, vilka trender som står på agendan och hur vi ska förhålla oss till dessa, hur man kan leda arbetet i olika digitala kontexter men framförallt – hjälpa dig att snabbt få en överblick av hela den kommunikativa kedjan ur ett digitalt perspektiv; från strategi till aktivering.

För vem
Kursen vänder sig till alla som arbetar med ett företags eller organisations kommunikation. Kursen ger dig snabbt en bred överblick inom området digital management och de identifierade utmaningar kommunikatörer och marknadsförare ofta har.

Vad får man med sig
Den här kursen i Digital management syftar till att hjälpa dig att snabbt få en överblick av hela den kommunikativa kedjan ur ett digitalt perspektiv; från strategi till aktivering.

Under två intensiva dagar arbetar vi teoretiskt genom föreläsningar och praktiskt i form av workshops och andra interaktiva element.
Efter kursens slut har du en uppdaterad överblick av området digital management och dess beståndsdelar men också praktiska verktyg för eget fortsatt arbete.

 

Innehåll
Några av de områden vi kommer prata om under kursen är:
Kursledare
Ulrika Schreil har arbetat med digitala medier sedan 1998 på flertalet välrenommerade reklam-, kommunikations och webbyråer som bl a producent, projektledare och strateg.
Ulrika arbetar idag som senior strateg på Heroes och har en förkärlek för kommunikation, innovation och digital affärsutveckling.

Varmt välkommen!

Dagar: 19 + 20 september 2019,
Tid:   kl 09:00 – 16:00
Plats: Sveriges Marknadsförbund, Nybrogatan 34, Stockholm

Anmälan är bindande

Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy