Kurser:

Content marketing

Heldagsutbildning i Content marketing

För att nå fram till dina kunder måste du utbilda och inspirera dem, med hjälp av innehåll som de tycker är relevant och värdefullt. Där har du grundtanken med content marketing, marknadsföring med innehåll.

Heldag 15 februari, 2018

På den här heldagen får du lära dig grunderna i content marketing: Hur du planerar och tar fram innehåll som är värdefullt för din målgrupp. Hur du sprider det effektivt i olika kanaler. Samt förstås hur du sätter upp tydliga mål för din content marketing så du kan mäta den.

Utbildningen passar både för dig som arbetar inom B2C och inom B2B. Och är både för dig som arbetar operativt med eller är ansvarig för marknadsföring inom ditt företag.

Här är fem saker du får med dig från utbildningen:

•    Så planerar du ditt content marketing-arbete
•    Skapa engagerande och relevant innehåll utifrån din målgrupps behov
•    Hur du producerar olika typer av innehåll effektivt
•    Sprid ditt innehåll så brett som möjligt i ägda, köpta och förtjänade medier
•    Nå målen och bli bättre genom att hela tiden mäta på allt du gör

Pontus140330(1)
Kursledare: Pontus Staunstrup

Kursledare är Pontus Staunstrup, erfaren digital strateg med fokus på content marketing, sociala medier och digital utveckling. Han har hjälpt många företag, både stora och små, att nå fram till sina kunder med relevant innehåll. Pontus är dessutom en flitig föreläsare och lärare inom bl.a content marketing och har även skrivit boken Content marketing för alla. Läs mer om Pontus www.staunstrup.se eller besök honom på LinkedIn.

 

Tid och plats
15 februari 2018, kl 09:00 – 16:30
Sveriges Marknadsförbund, Nybrogatan 34, Stockholm

Kostnad
Medlemmar: 5.495 kronor + moms
Icke medlemmar: 10.900 kronor + moms
Anmälan är bindande

Anmälan till:
annika@svemarknad.se  – 073 – 052 00 91,  ange din fakturaadress på anmälan.