Kurser:

HR & Marknad – när, hur och varför de ska samarbeta

HR och Marknadsföring – när, hur och varför de ska samarbeta


HR + Marknad i samarbete

Heldag 10 juni kl 09.00 – 16.00

Välkomna till en inspirerande och insiktsfull kursdag för er som ska eller redan arbetar tillsammans på marknad och hr-avdelning.

Olika professioner i företaget har ofta starka identiteter – och de skapar och upprätthåller bilder av varandra som gör det svårare att skapa en sammanhållen bild av företaget och vad det står för. När samarbetet mellan HR och marknadsföring inte fungerar är det särskilt allvarligt! Det är de båda som hanterar företagets två viktigaste grupper: medarbetarna och kunderna. Att spänningar mellan professioner uppstår är inte konstigt – men de får inte stå i vägen för de omfattande samarbetsmöjligheter som HR och marknadsföring har.

Båda arbetar aktivt med företagets varumärke – både som identitet och den extern kommunikationen – och ju mer transparent världen blir, desto mer flyter dessa båda roller samman.

Varför ska HR och marknad samarbeta? Svaret är självklart, men kan vara svårsmält: genom att integrera HR och marknad kan varumärkeskommunikationen bli smartare och mer effektiv.

Inte minst i relation till nya generationer medarbetare och kunder är uppfattningar om ett företag i relation till medarbetare och kunder alltmer integrerade.

Att kommunicera smart och enhetligt är helt nödvändigt i vår tid, som kännetecknas av att många försöker nå ut i det allt tätare marknadskommunikationslandskapet.

Under kursen lär du känna grunderna i hur varumärken fungerar, genuint underbyggd Employer Branding och smart marknadskommunikation – med många exempel från olika sammanhang.

UR INNEHÅLLET

KURSLEDARE

 

 

 

 

 

 

Anders Parment, ek.dr., är forskare och lärare vid Stockholm Business School. Han har skrivit ett tiotal böcker om varumärken och Employer Branding samt flera böcker och många artiklar om olika generationer på arbetsmarknaden. Anders fick 2018 priset Årets Marknadsföringsbok för boken Employer Branding så bygger arbetsgivare starka varumärken”, skriven tillsammans med Anna Dyhre och Hieronymus Rony Lutz. Anders känner väl till hur HR och marknadsföring fungerar, separat och tillsammans. Anders är Chief Science Officer hos rekryteringsföretaget Humble Executive.

Dag: 10 juni
Tid: kl 09.00 – 16.00
Plats: Hos Sveriges Marknadsförbund, Nybrogatan 34, Stockholm

Varmt välkommen!

Anmälan är bindande

Sveriges Marknadsförbunds integritetspolicy