15 november 2016  ·  Artikelarkiv

Så mycket bortkastad tid!

Mindre än 5 procent av marknadsavdelningens jobb är kreativt, eller rör kreativitet. Resten är ren administration. Denna dystra verklighet framgår av de studier som processkonsulterna på Kapero gjort bland de företag man arbetar eller har arbetat med. Kapero är specialiserade på kreativa verksamheter, där de fokuserar på förändring, kvalitetssäkring och effektivisering. Deras uppdragsgivare finns huvudsakligen på större marknadsavdelningar, mediehus och andra kreativa verksamheter. Kaj Johansson och Peter Lundberg är i grunden civilingenjörer och två av Kaperos grundare. De talade om

Det här innehållet är exklusivt för medlemmar i Sveriges Marknadsförbund. Om du redan är registrerad på svemarknad.se, vänligen logga in. Om du är medlem i Sveriges Marknadsförbund men inte har registrerat dig ännu, vänligen gör det nedan.

Logga in
   
Ny användare?
*Obligatoriskt fält