Rådgivning:

Filmproduktion - rörlig bild

Filmproduktion,
film som kommunikationsverktyg

Har du frågor om filmproduktion, spridning av film eller allmänt om hur du ska arbeta med film som ett kommunikationsverktyg i din interna och externa kommunikation?

Som medlem i Sveriges Marknadsförbund kan du kostnadsfritt ställa en fråga till vår expert på området.

Nora Henriksson är rådgivare med fokus på hur filmmediet kan användas på ett värdeskapande sätt i kommunikationsarbetet.

Ställ din fråga till info@svemarknad.se

 

Nora-Henriksson_Appelberg-300x297-1

Nora Henriksson leder filmavdelningen på Appelberg och har bakgrund inom journalistik och lång erfarenhet inom tv- och filmproduktion, både framför och bakom kameran. När det gäller film som kommunikation driver hon brytpunkten mellan dokumentärförfattarens äkthet, reklamvärldens kreativitet och hela contentgenrens uppdrag att berätta starka historier.

Innan Appelberg har hon bland annat jobbat på produktionsbolaget Nordisk FilmTV, som redaktör för program som Konstnärsdrömmen, Fuskbyggarna och Ebbots Ark, på Aftonbladets contentavdelning Partner studio och Aftonbladet TV. Hon har även varit sportjournalist och programledare på TV4 och Canal Plus (nuvarande C More). Där ledde hon under några år studiosändningarna kring Premier League och Serie A-fotbollen.

 

Om Appelberg
Appelberg är en contentbyrå och verksamheten är redaktionell kommunikation i alla kanaler.
Filmproduktionen är Appelbergs snabbast växande verksamhet.  Filmavdelningen har idag 14 medarbetare och står för cirka 30 procent av Appelbergs omsättning.