16 februari 2019  ·  Artikelarkiv

Pitcher: Byråerna behöver vara mycket mer noga

Både kunderna och byråerna behöver vara mer selektiva vid byråvalsprocesserna. Alltför mycket pitchande är till skada för alla. Byråvalskonsulten Gunilla Bergh instämmer i en hel del av Sam Wheatmans kritik mot bristande affärsmässighet på byråerna. Gunilla Bergh menar att byråerna måste bli mycket mer restriktiva med att ställa upp i pitcher. Det tjänar både byråer och deras uppdragsgivare på. Många är med på alldeles för många pitcher, menar hon. Och för få ställer sig frågan ”Varför har vi blivit inbjudna?”

Det här innehållet är exklusivt för medlemmar i Sveriges Marknadsförbund. Om du redan är registrerad på svemarknad.se, vänligen logga in. Om du är medlem i Sveriges Marknadsförbund men inte har registrerat dig ännu, vänligen gör det nedan.

Logga in
   
Ny användare?
*Obligatoriskt fält