1 juni 2017

Paloma ny partner till Sveriges Marknadsförbund

Paloma är en av landets ledande leverantörer av webbaserade verktyg: Paloma för nyhetsbrev och e-postmarknadföring, Magnet för gästanmälningar och biljettförsäljning och Kurios för enkäter och undersökningar.
Tre tjänster som utvecklats utifrån insikt och erfarenheter av behov och anpassats till praktiska förhållanden.

Peter Berg är vd på Paloma och vill sätta Hedemora på digitaliseringskartan. Foto: Paloma
Peter Berg är vd på Paloma och vill sätta Hedemora på digitaliseringskartan. Foto: Paloma

”Från början drev vi en webbyrå och där utvecklade vi 2002 ett verktyg för att skapa nyhetsbrev”, förklarar Peter Berg, som är grundare och vd på Paloma.
Det blev starten för Postman som några år senare, 2007, blev huvudfokus för hela verksamheten. Idag används Postman av ett par tusen stora och små företag, organisationer och offentliga institutioner.
”Det här är en växande marknad, men vi har också sett att många tar emot anmälningar till evenemang digitalt, liksom utvärderingar. Så det ledde till att vi också utvecklade verktyg för detta. Verktyg som kan användas var för sig, eller tillsammans”, berättar Peter Berg.
Det handlar om enkätverktyget Kurios, som använda för att skapa undersökningar och för att få feedback från kunder eller personal. Kanske efter ett genomfört arrangemang.
Och för att bjuda in till seminariet eller kundträffen finns eventverktyget Magnet.
Paloma har idag 14 medarbetare som utvecklar, programmerar och designar produkter och ansvarar för support till kunderna. En support som dessutom har en kundnöjdhet på 97 procent.
Företaget ligger i Hedemora, som är en småföretagarort med många företag inom livsmedelsproduktion exempelvis. Kommunens dominerande, privata arbetsgivare är Bolidens gruva i Garpenberg. Andra kända företag är CTEK med världens bästa batteriladdare samt Oppigårds öl, som prisats mångfalt för sina olika ölsorter.
”Men vi ska sätta Hedemora på digitaliseringskartan”, förklarar Peter Berg.
Han menar att det är viktigt som företag, att ta en aktiv roll på orten och bidra till den lokala utvecklingen.
Dessutom, menar han, är det en stor fördel att ha full kontroll över hela processen. Från idé och utveckling till support.
”Och eftersom vi alla sitter så nära varandra, är det lätt lyssna på kunderna och ta tillvara på deras önskemål, genom dialog mellan support och utveckling”, påpekar han.
Genom ett nytt samarbetsavtal mellan Sveriges Marknadsförbund och Paloma kan förbundets medlemmar nu få effektiv hjälp och verktyg inom e-postmarknadsföring, nyhetsbrev, event och utvärdering genom Postman, Kuros och Magnet.
För mer information, kontakta francesca@svemarknad.se